Oddział firmy odzieżowej H&M Hennes & Mauritz w Polsce w roku obrotowym zakończonym 30 listopada 2020 r. miał ok. 1,4mld zł przychodów, co oznacza spadek o 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym zakończonym w listopadzie 2019 r. Wtedy firma sprzedała w naszym kraju produkty za ponad 2 mld zł.
Sklepy H&M były zamknięte z powodu COVID-19 najpierw od 14 marca do 4 maja 2020 roku, a potem jeszcze kilka razy, m.in. jesienią ub.r.
Firma, by ograniczyć skutki malejącej sprzedaży ograniczyła koszty stałe. Dotyczyło to m.in. obniżenia wydatków na czynsze, czasowego obniżenia wynagrodzeń, wydłużenia terminów spłaty zobowiązań.Zużycie materiałów i energii ograniczono w ub.r. o 34 proc. (do 40 mln zł), a koszty wynagrodzeń zmniejszono o 18 proc., do 146 mln zł.
Polski oddział szwedzkiej spółki pozyskał dodatkowo rządowe środki pomocowe i dodatkowe finansowanie z Grupy H&M. Ta ma go wspierać przez okres 12 miesięcy.

Z raportu finansowego H&M wynika, że 30 listopada 2020 roku firma miała w Polsce 191 sklepów i 4,42 tys. pracowników. To 1 sklep więcej niż rok wcześniej. Liczba pracowników w 2020 roku z kolei zmalała wobec 2019 roku o 19 proc., czyli w firmie pracowało ok. tysiąc osób mniej niż rok wcześniej.











