„Przyjaciółki” hitem Polsatu. 15 mln zł z reklam

Pierwszy sezon serialu „Przyjaciółki” oglądało w Polsacie 2,4 mln osób. Produkcja podniosła widownię stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera rynku. Wpływy reklamowe wyniosły 15,3 mln zł. Wiosną 2013 roku stacja pokaże drugi sezon „Przyjaciółek”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Serial „Przyjaciółki” emitowany był od września do końca listopada br. w czwartki o 22.00. 13 pokazanych odcinków śledziło 2,4 mln widzów, co zapewniło stacji 21,69 proc. udziału w grupie 4+ i 22,72 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej oglądających - 2,9 mln - zgromadził finałowy odcinek sezonu, pokazany w czwartek 29 listopada br. Zapewnił on stacji 23,9 proc. udziału w grupie 4+ i 24,6 proc. w 16-49.

„Przyjaciółki” podniosły widownię stacji w czwartkom paśmie względem analogicznego okresu ub.r. o ponad 300 tys. widzów. Nadawane bowiem zeszłej jesieni w czwartki o 22.00 „Szpilki na Giewoncie” miały 2,07 mln oglądających, a ich udział wynosił odpowiednio 19,08 proc. i 21,38 proc. (dowiedz się więcej).

Polsat w czasie emisji nowego serialu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmowała stacja TVN, nadająca w tym czasie „Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne, co dawało jej 16,07 proc. udziału. Dalej plasowały się TVP1 („Sprawa dla reportera”, „Seks, kasa i kłopoty”, „Elżbieta Jaworowicz. Tak było - tak jest”; 12,98 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne z cyklu „Kocham kino”; 8,57  proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, gdzie udział TVN wynosił 18,72 proc.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. Spotkają się po latach na zjeździe absolwentów. W tytułowe role wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. W serialu grają też m.in. Bartek Kasprzykowski i Lesław Żurek.

Polsat jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności serialu, dlatego wiosną 2013 roku na jego antenie pojawi się drugi sezon produkcji (więcej na ten temat). Zdjęcia do niego ruszą w połowie grudnia br. Producentem wykonawczym serialu jest Akson Studio.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online