PTWP prowadzi kilkanaście rozmów na temat akwizycji

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości prowadzi kilkanaście rozmów na temat akwizycji w obszarze mediów i eventowym - poinformował prezes Wojciech Kuśpik podczas czwartkowej konferencji prasowej. Jako główny motor wzrostu przychodów prezes wskazał na segment online.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
PTWP prowadzi kilkanaście rozmów na temat akwizycji

"W każdym z obszarów działalności mamy zestaw projektów związanych z rozwojem organicznym, z kreowaniem nowych produktów oraz nowych przychodów na bazie tego co dotychczas robimy. Szczególnie ostatni okres to jest rozwój online'owy - największy wzrost, największy wpływ na wyniki spółki właśnie miał w ostatnim roku segment online. W segment online szczególnie inwestujemy, szczególnie tam szukamy rozwiązań związanych z monetyzacją tego ruchu i użytkowników, których mamy" - powiedział prezes Wojciech Kuśpik.

"Mamy bardzo bogaty plan związany z akwizycjami. Jesteśmy teraz w kilkunastu projektach - wstępnych bądź zaawansowanych - związanych z akwizycjami. Jesteśmy w trakcie kilkunastu rozmów na temat akwizycji. Są ciekawe projekty w obszarze zarówno mediów, jak i eventowym. Zakładamy, że w najbliższych okresach rozmowy zamienią się w transakcję" - dodał.

Prezes wskazał, że grupa rozwija się też eventowo organizując nowe wydarzenia - grupa zarządza dwoma obiektami i szukamy też innych obiektów w zarządzanie.

"Ten rok jest naprawdę bardzo dobry, widzimy bardzo duże zainteresowanie i Spodkiem, i Międzynarodowym Centrum Kongresowego w Katowicach. W tym roku mamy rekordową ilość wydarzeń i koncertów. Jesteśmy zainteresowani udziałem w przetargach w innych rejonach kraju i takie propozycje dostajemy. Jesteśmy zainteresowani zwiększeniem liczby obiektów w puli zarządzania" - powiedział Kuśpik.

Jak informował wcześniej PTWP, grupa planuje dwukrotny wzrost przychodów.

"Pewnie każdy z obszarów będzie się dynamicznie rozwijał, ale sądzę, że w najbliższym okresie to mogą być wzrosty w segmencie online - tam widzimy szczególne możliwości rozwojowe. Dużo ponad połowę zysku z ubiegłego roku zrobił właśnie segment online. Obserwując ostatnie miesiące to te wzrosty są nadal kontynuowane. Zatem widzimy realne szanse, żeby w ciągu dwóch lat podwoić skalę działalności. To zależy od wielu czynników, bo w projektach akwizycyjnych rozmawiamy z zarówno z mniejszymi podmiotami, jak i z większymi - jeżeli udałoby się zrealizować akwizycję dwóch dużych podmiotów to one w zasadzie od razu podwoiłyby naszą skalę działalności" - powiedział prezes.

"Każdy projekt analizujemy indywidualnie, ale to co jest naszą unikalnością to jest to, że każdy z naszych projektów trafia do bardzo określonej grupy odbiorców. Specjalizacja i docieranie do konkretnych odbiorców myślę, że jest przyszłością internetu. Coraz częściej nasi partnerzy, klienci chcą docierać bardzo precyzyjnie i nasze serwisy dają to precyzyjne dotarcie. Przede wszystkim nasz rozwój będzie się opierał w tym segmencie" - dodał.

Prezes pytany czy zamierza wpuścić do obrotu posiadane akcje powiedział, że jego zdaniem na ten moment wycena spółki jest zdecydowanie za niska i nie odzwierciedla wartości firmy.

"To powoduje, że zarówno akcjonariusze, jak i ja, nie jesteśmy zainteresowani, żeby w tak niskiej cenie upłynniać akcje. Jednak zdaję sobie sprawę, że w przyszłości powinniśmy jakieś ruchy zrobić, żeby płynność na rynku była większa" - powiedział Wojciech Kuśpik.

"Jestem przekonany, że obecnie jesteśmy w jednym z lepszych momentów dla spółki, bo jesteśmy po dużej transformacji, jesteśmy dozbrojeni kadrowo, finansowo, jesteśmy dużo lepiej zorganizowani niż byliśmy parę lat temu. Teraz jest dobry moment do dużego skoku w przyszłość" - dodał. 

Grupa PTWP u 2023 roku miała 87,6 mln zł przychodów netto (wzrost o 2 proc. rdr.). EBITDA wyniosła 7,3 mln zł, a zysk netto 5,5 mln zł. W 2022 roku było to odpowiednio: 12,7 mln zł i 9,4 mln zł.

W ubiegłym roku spółka wypłaciła 5,66 zł dywidendy na akcję.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu