Publicis Poland z 43,7 mln zł wpływów i 1,3 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland (należąca do koncernu Publicis Groupe) zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4,7 proc. do 43,71 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,35 do 1,31 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Publicis Poland z 43,7 mln zł wpływów i 1,3 mln zł zysku

Przychody krajowe Publicis Poland zmalały rok do roku z 30,18 do 29,96 mln zł, a te z zagranicy - z 15,68 do 13,74 mln zł. Agencja podkreśliła w sprawozdaniu, że jesienią udało jej się pozyskać obsługę spółek zależnych PGE.

Ponadto jej klientami nadal byli m.in. Maspex (z marką Tymbark), Nestle (Winiary), Renault Polska, Animex (Morliny) i BNP Paribas Polska. Firma w sprawozdaniu zwróciła uwagę, że ograniczenia covidowe w nierównym stopniu objęły różne branże.

- Zwłaszcza ograniczenia związane ze spotykaniem się i przemieszczaniem miały istotny wpływ na spadek dochodów branżach takich jak: auto-moto, turystyczna, kulturalna, restauracyjna i innych, naturalnie z nimi związanych, ale także kosmetycznej czy odzieżowej. Na drugim biegunie znalazły się branże, na których produkty konieczna izolacja nie ma negatywnego wpływu, np. branża związana z produkcją i dystrybucją żywności i napojów, branża gamingowa czy branża mediów na żądanie (VOD) - opisano.

- Nadal jednym z największych problemów branży reklamowej pozostaje długi czas trwania przetargów, z których część pozostaje nierozstrzygnięta oraz rozdrobniona wartość poszczególnych projektów. Rośnie koszt pozyskania nowych klientów. Spada rentowność projektów reklamowych na co wpływ ma z jednej strony presja kosztowa (pracownicy), a z drugiej tendencja do redukcji liczby roboczogodzin per projekt - dodała agencja.

Połączenie z Publicis Lion i nowe kompetencje

W ub.r. Publicis Poland połączył się z należącą do niego spółką Publicis Lion, dzięki czemu portfolio jego klientów poszerzyło się o firmy z branży finasowej, ubezpieczeniowej i ochrony zdrowia.

Ponadto agencja rozwinęła swoje kompetencje w zakresie brand activation i eCRM wprowadzając „nową platformę internetową, pozwalającą na szybkie i bezpieczne uruchamianie aktywacji konsumenckich oraz akcji B2B i potwierdzenia ich sprawnego działania”. Platforma będzie dostępna dla wszystkich spółek z Publicis Groupe działających w modelu Power of One.

- Zespół Publicis wraz ze specjalistami z Grupy Publicis, będzie pomagał klientom we wdrożeniach na rynkach lokalnych nowo nabytych przez nich technologii i narzędzi wspierających sprzedaż i marketing takich jak Sales Force, Sitecore czy SAP Hybris, a także w integracji nowych systemów zarządzania treścią i frameworków np. Drupal - dodano w sprawozdaniu.

Przychody sprzedażowe agencji od innych spółek z Publicis Groupe zmalały rok do roku z 9,16 do 5,24 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 2,36 mln zł od SA Publicis Conseil, 947,6 tys. zł od Leo Burnett i 869,1 tys. zł od Saatchi & Saatchi Singapore.

grafika

9 pracowników mniej

Wydatki operacyjne Publicis Poland zmniejszyły się z 45,29 do 42,27 mln zł, czyli o 6,7 proc. Nakłady na usługi obce zmalały z 27,05 do 26,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 14,52 do 12,97 mln zł, a na ubezpieczenia i inne świadczenia pracownicze - z 2,44 do 2,338 mln zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 106 osób, o 9 mniej niż w 2019 roku.

Koszty amortyzacji spadły ze 142,7 do 50,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 427,7 do 112,2 tys. zł. W efekcie zysk sprzedażowy poszedł w górę z 569,4 tys. zł do 1,44 mln zł.

Pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się z 6,22 do 8,27 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 6,21 do 8,25 mln zł. Przychody finansowe poszły w dół z 1,11 mln zł do 265,3 tys. zł, a koszty finansowe - ze 180,7 do 42,8 tys. zł.

Firma nie skorzystała z żadnych form pomocy państwowej po wybuchu epidemii.

Zysk netto nieco w dół

Zysk operacyjny poszedł w górę z 584,1 tys. zł do 1,45 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności zostały obciążone spadkiem wpływów finansowych.

Zysk brutto zwiększył się z 1,51 do 1,68 mln zł, a po uwzględnieniu zapłaconego podatku dochodowego (w ub.r. wyniósł 365,8 tys. zł, a rok wcześniej 162,7 tys. zł) zysk netto zmalał z 1,35 do 1,31 mln zł.

Jedynym udziałowcem Publicis Poland jest holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów