Puma wykorzysta stare koszulki do produkcji nowych

Puma rozpoczyna proces produkcyjny, w którym obecne koszulki piłkarskie będą wykorzystywane do produkcji nowych. Inicjatywa ta ma na celu zmniejszenie ilości odpadów i utorowanie drogi do bardziej zrównoważonych modeli produkcji w przyszłości.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Proces zastosowany w projekcie RE:Jersey oznacza, że ubrania posiadające logo, hafty i naszywki klubowe, które wcześniej utrudniały działania recyklingowe, będą teraz wykorzystane w procesie tworzenia nowych koszulek. W ramach tego projektu zestawy piłkarskie stanowią główny składnik produkcji przędzy na nowe koszulki.

W procesie recyklingu  odzież jest chemicznie rozkładana na składniki główne (depolimeryzacja). W kolejnym etapie kolory są filtrowane, a materiał jest ponownie łączony chemicznie w celu wytworzenia przędzy (repolimeryzacja), która ma takie same właściwości użytkowe jak pierwotny poliester.

Podczas gdy obecne na rynku zestawy piłkarskie Puma są już w 100 proc. wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, zestawy RE:Jersey są wykonane w 75 proc. z ponownie wykorzystanych koszulek piłkarskich. Pozostałe 25 proc. pochodzi z Seaqual MArine Plastic1.

- W ramach projektu RE:Jersey chcieliśmy opracować sposoby na zmniejszenie naszego wpływu na środowisko, z poszanowaniem zasobów i ponownym wykorzystaniem materiałów - powiedział Howard Williams, director apparel technology w Puma. - Wiedza, którą zdobyliśmy w ramach projektu RE:Jersey, pomoże nam opracowywać bardziej ekologiczne produkty w przyszłości.

Produkty wykonane w ten sposób będą noszone na boiskach, podczas przedmeczowych rozgrzewek, przez kluby współpracujące z marką Puma: Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund i Olympique Marsylia. Drużyny będą nosić koszulki przed swoimi meczami ligowymi pod koniec kwietnia i w maju, począwszy od meczu Manchester City z Watford 23 kwietnia.

Eksperyment pilotażowy RE:Jersey jest częścią Circular Lab firmy Puma i jej platformy zrównoważonego rozwoju Forever Better.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa