We wtorek, 6 września br. nową szefową „Pytanie na śniadanie” została Joanna Kurska - dzień po tym jak prezesem Telewizji Polskiej przestał być jej maż Jacek Kurski. Zastąpiła Aleksandrę Zawłocką, która objęła szefostwo oprawy w Agencji Kreacji Rozrywki i Oprawy TVP.
Kurska od tygodnia przebywa na dwutygodniowym urlopie. Dzień wcześniej spotkała się z prezesem Mateuszem Matyszkowiczem, który chciał się dowiedzieć się, jakie ma plany i czy zamierza wyjechać wraz z mężem do Stanów Zjednoczonych (Jacek Kurski ogłosił, że zaczyna pracę w Grupie Banku Światowego w Waszyngtonie). Joanna Kurska miała przekazać Matyszkowiczowi, że nigdzie się nie wybiera. Kurska na razie nie została zwolniona, ale niewykluczone, że nastąpi to po jej urlopie.
Śniadaniowy magazyn TVP2 w okresie od 6 września do 6 grudnia br. - czyli podczas trzech pierwszych miesięcy zarządzania przez Kurską - oglądało 404 tys. osób, co przełożyło się na 8,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,99 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. „Pytanie na śniadanie” emitowane jest codziennie od godz. 7.30.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/katarzyna-cichopek-maciej-kurzajewski-prowadzacy-pytanie-na-sniadanie-para-zwiazek-tvp2,7169757184829569a ##
Najpopularniejsze wydanie audycji w analizowanym okresie wyemitowane zostało 13 listopada - obejrzało je 654 tys. widzów.
Program zyskał widzów

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej (tj. od 6 września do 6 grudnia 2021 roku) średnia widownia „Pytania na śniadanie” wynosiła 395 tys. osób. Przełożyło się to na 8,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 7,26 proc. w grupie 16-59. Widownia audycji wzrosła o 9 tys. osób.
„Pytanie na śniadanie” znacznie zwiększyło także widownię w porównaniu do okresu poprzedzającego. Od 6 czerwca do 5 września br. cykl miał 379 tys. widzów (odpowiednio 8,48 proc., 8,26 proc. i 8,35 proc. udziału).
- Telewizję ogląda coraz mniej widzów, dlatego tym większy sukces, że widownia „Pytania na śniadanie” rośnie nie tylko udziałowo, ale i wolumenowo. Mam wspaniały zespół i jest to zdecydowanie najlepszy czas w historii tego formatu. Dlatego nigdzie się nie wybieram - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Kurska, szefowa „Pytania na śniadanie”.

Śniadaniowy magazyn TVP2 w grupie 4+ notuje wyższe wyniki od „Dzień dobry TVN”, morning-show TVN. Na przykład we wrześniu „Pytanie na śniadanie” śledziło 390 tys. widzów, a „Dzień dobry TVN” - 359 tys. Z kolei w październiku br. było to odpowiednio 396 i 360 tys. oglądających.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pytanie-na-sniadanie-tvp-studio-remont-lifting,7169758732945025a ##
W grupie 16-49 na czele plasuje się magazyn TVN, który we wrześniu miał średnio 151 tys. widzów („Pytanie na śniadanie” - 131 tys.), a w październiku - 157 tys. (120 tys.).

Kto prowadzi „Pytanie na śniadanie”?
Gospodarzami „Pytania na śniadanie” są: Ida Nowakowska-Herndon i Tomasz Wolny, Izabella Krzan i Tomasz Kammel, Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora, Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski oraz Małgorzata Opczowska w towarzystwie Łukasza Nowickiego. We wrześniu br. z programu odszedł Robert El Gendy. Dziennikarz związany z Telewizją Polską od 22 lat chce skupić się na aktorstwie i pracy w redakcji sportowej. Od niedawna zaczął prowadzić także „Panoramę” nadawaną w ramach „Pytania na śniadanie”.











