PZU z nowym-starym logo i reklamami z Molochem

Grupa PZU wprowadza nową identyfikację wizualną opartą na logotypie nawiązującym do starego znaku firmy. Wspiera to kampania reklamowa, w której ubezpieczyciel mierzy się ze swoim wizerunkiem zbiurokratyzowanej korporacji.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowa grafika jest przy tym prostsza, a jej obręcz została rozświetlona, co ma nadawać jej nowoczesności i trójwymiarowości. Z obręczy logo zostały też zaczerpnięte nawiasy, którymi otaczane będą wszystkie hasła reklamowe i motywy graficzne. Ich celem jest symbolizowanie ochrony i opieki, jaką firma otacza swoich klientów. Nowe logo PZU zaprojektował Michał Łojewski, który wygrał konkur zorganizowany przez ubezpieczyciela.

Modernizacja wizerunku PZU ma odzwierciedlać zmiany, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach. Jest też jednym z elementów strategii ubezpieczyciela na lata 2012-2014. - PZU 2.0 to wizja silnej, prokonsumeckiej marki, wykorzystującej nowoczesne technologie w służbie klientowi - opisuje Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA. - Na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym rynku nie wystarcza posiadanie bardzo dobrych produktów i świetnych pracowników. Konieczne jest dotarcie z atrakcyjnym przekazem o firmie do jak największej liczby obecnych i potencjalnych klientów - podkreśla. - Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce, dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką - dodaje Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA.

Nowa identyfikacja 12 maja pojawi się oficjalnie w komunikacji marketingowej i identyfikacji wszystkich spółek należących do Grupy PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzana w drukach oraz wszystkich kanałach komunikacji: do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad tysiąc oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzy się ze swoim wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy o skomplikowanych procedurach. W reklamach te stereotypy symbolizuje postać Molocha, który nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości firmowej PZU. Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. Dlatego duch Molocha zostaje wypędzony z firmy.

Kampania rozpocznie się 12 maja w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, a potrwa do końca lipca. Kreację reklam przygotowały agencje PZL i K2 Internet, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są domy mediowe Starlink i ACR.

grafika

Historia marki PZU rozpoczyna się w 1952 roku, kiedy działający od 1927 roku Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych (wcześniej przez ponad wiek funkcjonujący jako Towarzystwo Ogniowe) zmienił nazwę na Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Na szyldach i w dokumentach pojawiło się nowe koliste logo z powiększoną literą Z - do którego właśnie nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku. Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie. W latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, a w latach 80. okrąg znika i zostają tylko litery. Lata 90-te to kolejne zmiany: funkcjonowały wtedy dwa logotypy dla PZU SA (z dopiskiem: rok założenia 1803) i dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA). Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą