PZU zmienia się i podsumowuje projekt odświeżenia marki

12 maja br. swoją kulminację miał jeden z największych projektów marketingowych prowadzonych w tym roku Polsce – odświeżenie marki PZU. Teraz, ponad 5 miesięcy po tym wydarzeniu przyszedł czas na podsumowanie i ocenę skuteczności projektu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wprowadzenie nowego, prostszego i bardziej czytelnego logo to tylko jedno z wielu działań, jakie podjęte zostały w ramach projektu odświeżenia marki PZU. Nowa identyfikacja wizualna pojawiła się równocześnie nie tylko na budynkach, pojazdach i na reklamach, ale także na wszystkich materiałach marketingowych, ogólnych warunkach umów, polisach, drukach itd. Wszystko to, aby podkreślić duże zmiany w całej Grupie PZU, która przekształciła się w nowoczesną, transparentną i efektywnie zarządzaną instytucję finansową, nastawioną na zaspokajanie potrzeb klientów.

W ciągu 2 miesięcy nową wizualizację zewnętrzną z logo PZU otrzymało w sumie 1129 oddziałów i placówek agentów, 900 warsztatów sieci naprawczej oraz ponad 2000 samochodów służbowych i pojazdów partnerów biznesowych PZU Pomoc. Nowa identyfikacja to także duża praca wewnątrz firmy. Zmianie uległo 1 165 wzorów druków, formularzy i dokumentów. Była to ogromne wyzwanie logistyczne, w które zaangażowanych było kilkaset osób.

Wraz ze zmianą logo przeobrażeniom uległy nie tylko wygląd, ale także funkcjonalność i standard obsługi w placówkach ubezpieczyciela. Proces odświeżania wyglądu placówek w PZU trwa stopniowo od 2009 roku. Większość placówek w Polsce spełnia już nowe wymogi. Dlatego proces odświeżenia marki PZU w wielu lokalizacjach skupiał się jedynie na zmianie samego logo i materiałów reklamowych.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyła kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzył się z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy ze skomplikowanymi procedurami. Z PZU wypędzony został duch Molocha. W firmie zmieniło się tak wiele, że Moloch, grany przez Janusza Rewińskiego, nie potrafił się już odnaleźć w nowej firmowej rzeczywistości. Kampania reklamowa była jedną z najlepiej widocznych w tym roku kampanii w Polsce. Według szacunków udało się z nią dotrzeć do 30 mln Polaków.

„Odświeżenie logo i towarzysząca mu kampania miała podsumować całość zmian, które miały miejsce w Grupie PZU w ostatnich latach. Jest zbyt wcześnie, aby ocenić wpływ odświeżenia marki zarówno na biznes, jak i wizerunek PZU. Całościowa ocena skuteczności i trwałości zmian będzie możliwa w dłuższym okresie, jednak już teraz wyniki badań dowodzą, że udało się zrealizować nasz cel – dotrzeć z komunikatem do wielu klientów konkurencji i przekonać ich o tym, że PZU to marka nowoczesna, przyjazna klientowi i warta rozważenia. We wszystkich tych wskaźnikach postrzeganie marki zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych klientów wzrosło o kilka punktów procentowych” – powiedziała Marta Życińska, dyrektor marketingu w Grupie PZU.

„Projekt odświeżenia marki to nie koniec zmian w PZU. Klienci obserwują, jak wizualnie i funkcjonalnie zmieniają się oddziały, jak poprawia się jakość działań w ramach likwidacji szkód i podejście agentów. To także zapowiedź i obietnica kolejnych udogodnień. Dzięki projektowi udało się pokazać zmiany także osobom, które nie mają z PZU kontaktu. To dla nas zobowiązanie, ponieważ musimy udowodnić, że to co zapowiadamy w komunikacji marketingowej ma potwierdzenie w rzeczywistości – podczas zakupu ubezpieczenia i likwidacji szkody. Jesteśmy na to gotowi, dlatego jestem pewna, że udana kampania przełoży się także na efekt biznesowy” – dodaje Marta Życińska.

Projekt odświeżenia marki to jeden z filarów nowej strategii rozwoju PZU na lata 2012–2014. Nowy PZU to firma mocno zorientowana na klienta, efektywna operacyjnie, znana ze swoich kompetencji w zakresie inwestycji, oferująca nowatorskie rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia. To także polska marka mocno obecna za granicą wskutek ekspansji międzynarodowej. Już teraz działa na rynkach litewskim i ukraińskim, szykując się do kolejnych ewentualnych inwestycji w Europie. Odświeżony i nowoczesny wizerunek jest elementem, który ma umożliwić realizację tych celów.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką podsumowującą dane dotyczące projektu odświeżenia marki PZU.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"