Radio codziennie dociera do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 268 minut (raport za I półrocze)

W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72,1 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 268 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy zasięg radia w pierwszym półroczu 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,1 proc. (21,76 mln osób), po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. (165 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 268 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2018 roku były to 269 min.

grafika

Polacy najczęściej słuchają radia w samochodzie. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 41 proc. Na drugim miejscu znajduje się dom (38 proc.). Dalej plasują się: praca (14,9 proc.) i inne miejsce (7,4 proc.).

Zdecydowanie najdłuższy czas słuchania radio generuje już jednak w pracy - 386 minut (drugi w kolejności jest dom - 204 minut).

- Niezmiennie od lat dwa silne drive time’y wśród osób słuchających radia w aucie to dni powszednie w godzinach od 7.00 do 9.00 oraz od 15.00 do 17.00 - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

grafika

Spośród poszczególnych grup wiekowych najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia w pierwszym półroczu br.) oraz w wieku 40-59 lat (75,3 proc.). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat (69,4 proc. do 70,9 proc.).

Z kolei pod względem wykształcenia radio najwyższe zasięgi ma wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 76,8 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 73,7 proc. ze średnim.

grafika

Jak już informowaliśmy, w pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (27,2 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 1,6 pkt. proc.). Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12 proc. (po spadku o 0,3 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu