KBR: słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii

W drugim kwartale 2021 roku wzrósł średni zasięg i czas słuchania radia w samochodzie i pracy, a spadki nastąpiły w domach. - Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy - informuje Komitet Badań Radiowych.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku radio najczęściej było słuchane w samochodzie. Średni dobowy zasięg medium w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 34,6 proc. populacji, czyli 12,06 mln osób - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Względem drugiego kwartału 2020 roku zasięg radia wśród osób zmotoryzowanych zwiększył się o 5,7 pkt .proc. (1,69 mln osób).

Na drugim miejscu plasuje się słuchanie radia w domu, które deklaruje 33,3 proc. populacji (9,96 mln). Względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek wyniósł 5 pkt. proc. (1,52 mln).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/trojka-stracila-ponad-polowe-sluchalnosci-wsrod-kadry-zarzadzajacej-antyradio-liderem-wsrod-wzrostow_1 ##

Z kolei w miejscu pracy w drugim kwartale radia słuchało średnio dziennie 13,6 proc. osób (4,09 mln). W tym ujęciu nastąpił wzrost i 1,2 pkt. proc. (380 tys.). „Inne miejsce” zarówno w drugim kwartale br. jak i drugim kwartale ub.r. zadeklarowało po 6,6 proc. populacji (odpowiednio 1,97 mln i 1,98 mln osób).

- Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy. Najnowsze dane Radio Track wskazują, że zdecydowanie więcej osób słucha radia w samochodzie, a także w piątki i w niedziele - czytamy w komunikacie prasowym KBR.

Dominuje radio w pracy

Zdecydowanie najwyższy średni dobowy czas słuchania radia odnotowywany jest w miejscu pracy, który w drugim kwartale br. wyniósł średnio 396 minut. Względem analogicznego okresu rok wcześniej nastąpił wzrost o 7 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mlodzi-najchetniej-sluchaja-rmf-fm-eska-tylko-po-0-9-proc-udzialu-pr1-i-pr3,7170170619946625a ##

Dalej plasują się: dom (206 minut, spadek o 16 minut), samochód (110 minut, wzrost o 6 minut) oraz inne miejsce (151 minut, spadek o 4 minuty).

Polacy częściej słuchają radia w piątki i niedziele, co można łączyć ze zwiększeniem częstotliwości wyjazdów weekendowych. - 71,6 proc. badanych deklarowało słuchanie radia w piątki, co przekłada się na ok. 21,5 mln osób oraz stanowi wzrost o 2,9 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2020. W niedziele słuchanie radia zadeklarowało z kolei 61,6 proc. badanych, co przekłada się na ok. 18,5 mln osób i stanowi wzrost o 3,6 pkt proc. - podano w komunikacie.

grafika

Komitet Badań Radiowych tworzą Grupa RMF, Eurozet, Grupa Radiowa Agory i Grupa ZPR Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"