Cel dołączenia nowej kategorii do festiwalowej puli był prosty. Jak stwierdził Roger Hatchuel, Prezes Cannes Lions "... w chwili gdy reklamodawcy coraz częściej stosują strategię wypełniania całego madia mixu, pozostawienie radia poza procesem ewaluacji w warunkach ostrej międzynarodowej konkurencji tak, jak dzieje się to podczas Cannes Lions, byłoby dużym błędem..."
Elementem wprowadzającym nowy konkurs na tegorocznym festiwalu będzie seminarium prowadzone przez Radio Advertising Bureau z Wielkiej Brytanii, gdzie udział wydatków reklamowych w reklamie radiowej wzrósł z 2% do &%. Wynik ten został m.in. osiągnięty dzięki aktywnej postawie RAS jako promotora kreatywnego podejścia do użycia radia w reklamie. Seminarium odbędzie się w ponnieedziałek 21 czerwca 2005 w pałacu festiwalowym a jedo tematem będzie " Jak wielkie marki uczą się efektywnie używać radia?".

Konkurs Radio Lion będzie oceniany przez międzynarodowe jury przy pomocy metody standaryzującej główne różnice językowe zgłoszonych prac.











