"Radio na wizji" - ruszył projekt telewizyjny Polskiego Radia

Programu Czwartego Polskiego Radia można nie tylko słuchać, ale też oglądać. "Radio na wizji", bo tak nazywa się projekt, jest 24-godzinnym kanałem radiowym, który ma być dostępny przez internet, kablówki i platformy satelitarne.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Uruchomienie "Radia na wizji" kosztowało publicznego nadawcę ok. 3,5 mln zł. Prezes PR Jarosław Hasiński zakłada, że w drugim roku funkcjonowania projekt ma przynosić przychodu na poziomie 20-30 mln zł.

Podczas środowej konferencji prasowej Hasiński tłumaczył, że pomysł na "Radio na wizji" zrodził się po analizie rynku. "36 proc. ludzi w Polsce w ogóle nie słucha radia. Nie tylko Polskiego Radia - również RMF-u, Zetki - w ciągu tygodnia. Te dane nas przeraziły i zaczęliśmy zastanawiać się dlaczego" - mówił Hasiński.

Według niego powodem jest brak środków komunikacji (m.in. brak w ok. 50 proc. gospodarstw domowych odbiorników radiowych z górnym UKF-em) oraz zmieniający się rynek. Stąd pomysł, by powiększyć dotychczasowy, kilkunastoprocentowy zasięg techniczny Czwórki poprzez wprowadzenie jej na platformy cyfrowe i do kablówek - tłumaczył Hasiński.

grafika

fot. telewizyjne "małe" studio

"Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Łuszczewski, dyrektor „Radia na Wizji”, kanał ten tworzy zupełnie nową jakość na polskim rynku. – Na świecie realizowano już tego typu projekty (m.in. zabieg jednoczesnego nadawania sygnału radiowego i telewizyjnego we Włoszech – stacja RTL 102,5 – przyp. red.), ale w Polsce jesteśmy na tym polu pionierami. Poza tym nasz projekt jest dużo bardziej zaawansowany technologicznie. „Radio na Wizji” kierujemy przede wszystkim do ludzi młodych w wieku 25 – 39 lat, ale równie ważne dla nas grupy to nastolatki oraz osoby starsze, które czują się młodo. Kanał ma mieć charakter multimedialny i wykorzystywać wszystkie środki komunikacji, nie tylko takie, jak sms-y czy mms-y, ale także serwisy społecznościowe czy choćby komunikatory Gadu Gadu i Skype – mówi Łuszczewski.

grafika

fot. reżyserka

Zarówno prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński, jak i dyrektor anteny Krzysztof Łuszczewski mają nadzieję, że dzięki uruchomieniu kanału radiowo-telewizyjnego publiczny nadawca będzie miał – dzięki sprzedaży droższych reklam - możliwość zwiększenia swoich przychodów. – Reklamy nadawane na antenie „Radia na Wizji” będą z pewnością droższe od tych, które emitowane są w zwykłych kanałach radiowych, a ich ceny będą jednocześnie konkurencyjne wobec cen stosowanych w czołowych stacjach telewizyjnych. Nie ukrywamy, że ten aspekt jest dla nas też ważny – zauważa Hasiński.

grafika

fot. po prawej Monika Kuś - szefowa informacji

Na razie „Radio na Wizji” można oglądać w ograniczonym zakresie. Obecnie kanał dostępny jest za pośrednictwem internetu, na platformie Cyfra+ oraz w sieciach Toya i Satfilm. Posiadacze anten satelitarnych mogą odbierać niekodowany sygnał z satelity HotBird. Krzysztof Łuszczewski zapowiedział w rozmowie z nami, że najpóźniej w ciągu trzech miesięcy kanał będzie dostępny u większości dostawców, w tym w sieciach UPC, Aster, na platformie n oraz w sieciach Inea i Vectra. Jak wyjaśnił, w tej chwili finalizowana jest większość umów.

W ramówce „Radia na Wizji” znalazły się wszystkie pozycje, których można było do tej pory słuchać na antenie radiowej Czwórki. Program kanału ma wyróżniać się profesjonalnymi serwisami informacyjnymi, audycjami kulturalnymi, life-stylowymi, a przede wszystkim wieczornym pasmem muzycznym. Największą atrakcją mają być cotygodniowe koncerty, w czasie których występować będą młodzi twórcy polskiej sceny muzycznej.

 

grafika

fot. duże studio

Jarosław Hasiński podkreśla, że antena dysponuje najnowocześniejszym sprzętem, który umożliwia przekaz audio-wizualny programu na najwyższym poziomie. - Program nadawany jest z przebudowanego studia S2, które znajduje się w gmachu głównym Polskiego Radia w Warszawie, a obraz rejestrowany jest m.in. przez 10 najnowocześniejszych kamer – informuje prezes Polskiego Radia.

grafika

fot. Kuba Marcinowicz - Czwarty Wymiar

Jak zauważa Łuszczewski, dyrektor „Radia na Wizji”, kanał został stworzony relatywnie niskim kosztem. Program przygotowywany jest przez ten sam zespół, który tworzył do tej pory ramówkę radiowej Czwórki, a zespół został poszerzony tylko o kilka osób. Dziennikarze przeszli jedynie szkolenia i próby przed kamerą.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"