RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Rekord Antyradia, traci Polskie Radio 24

W drugim kwartale br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które zanotowało największy wzrost. Rekordowy wynik zanotowało Antyradio,  a słuchaczy traci nowa stacja na rynku - Polskie Radio 24 - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 1,7 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali kwiecień-czerwiec 2018 zmalał o 0,6 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/eska-summer-city-2019-trasa-radia-eska-pierwszy-raz-z-imprezowym-busem,7170877289621633a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.

Tracą Jedynka i Trójka, rekord Antyradia

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,7 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 5,3 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,5 pkt. proc.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

Szóste miejsce zajęło Audytorium 17, które odnotowało największy spadek w zestawieniu. Średni udział tej stacji w drugim kwartale br. zmalał o 0,9 pkt. proc. do 4,6 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/po-11-latach-wraca-nagroda-mediow-publicznych-patronat-objela-rada-mediow-narodowych,7170876158482561a ##

Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio. Stacja ta w analizowanym okresie miała 2,2 proc. udziału, po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Słaby wynik Polskiego Radia 24

Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W II kwartale br. Polskie Radio 24 miało 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to spadek o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia