Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 1,7 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali kwiecień-czerwiec 2018 zmalał o 0,6 pkt. proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/eska-summer-city-2019-trasa-radia-eska-pierwszy-raz-z-imprezowym-busem,7170877289621633a ##
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.
Tracą Jedynka i Trójka, rekord Antyradia
Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,7 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 5,3 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,5 pkt. proc.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.
Szóste miejsce zajęło Audytorium 17, które odnotowało największy spadek w zestawieniu. Średni udział tej stacji w drugim kwartale br. zmalał o 0,9 pkt. proc. do 4,6 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/po-11-latach-wraca-nagroda-mediow-publicznych-patronat-objela-rada-mediow-narodowych,7170876158482561a ##
Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio. Stacja ta w analizowanym okresie miała 2,2 proc. udziału, po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Słaby wynik Polskiego Radia 24
Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W II kwartale br. Polskie Radio 24 miało 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to spadek o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Od końca czerwca Joanna Turek została nowym dyrektorem i redaktorem naczelnym Polskiego Radia 24 - zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.












