Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)

Stacje radiowe w okresie od stycznia do maja br. zarobiły na reklamach blisko 19 proc. więcej niż rok temu. Największe wzrosty zanotowały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka, najmniejszą dynamikę przychodów miało Radio ZET.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych pięciu miesiącach tego roku wyniosły 2,4 mld zł, czyli 18,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl ( na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Najwięcej zarobiło radio RMF FM, które zwiększyło wpływy z reklam o 26,4 proc., do 726,9 mln zł. Stacja w okresie wakacyjnym organizuje akcję „Koncert za jeden uśmiech” - w jej ramach słuchacze zdecydują, w których miastach latem wystąpią ze swoimi koncertami gwiazdy muzyczne.

Pozycję reklamowego wicelidera zachowało Radio ZET z przychodami w wysokości 439,2 mln zł. Stacja miała jednak najmniejszą spośród czołowych 10 rozgłośni dynamikę wpływów reklamowych - wyniosła ona tylko 2,9 proc. Z rozgłośnią właśnie pożegnała się Monika Olejnik, którą od września zastąpi Konrad Piasecki.

Trzecie miejsce na podium zajmuje Program III Polskiego Radia, który zarobił 149,8 mln zł, czyli 42,3 proc. więcej w skali roku. Kilka dni temu kilkaset osób pod siedzibą stacji pikietowało przeciw wprowadzanym w ostatnim czasie zmianom kadrowym i programowym.

Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - o 67,2 proc., do 33,3 mln zł. Wysoki wzrost miało też radio VOX FM - o 51,4 proc. (do 42,7 mln zł). Ta stacja regularnie zyskuje na popularności wśród słuchaczy - w fali badań słuchalności w okresie od grudnia 2015 do maja br. awansowała na podium w Warszawie. Z udziałem w rynku na poziomie 9,1 proc. wyprzedza w stolicy m.in. RMF FM i Tok FM.

O 33,9 proc. więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiła radiowa Jedynka (84,9 mln zł), a o 25,5 proc. - RMF Classic (29,1 mln zł), o 22,8 proc. - Eska Poznań (27,9 mln zł), a Eska Warszawa zwiększyła wpływy o 9,6 proc. - do 30,2 mln zł. Sieć Eska w obecne wakacje zorganizuje dla swoich słuchaczy akcję „Eska Summer City”, w ramach której reporterzy radia zaprezentują atrakcje w 24 miastach w całej Polsce.

Z kolei w Tok FM marketerzy zainwestowali 42,9 mln zł, czyli 6,4 proc. więcej niż rok temu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową