Najpierw sygnał czasu, później krótkie: "Jest dziewiąta. Tu Pierwszy Program Polskiego Radia" i fragment utworu "Polka Dziadek". Tak brzmi początek wakacyjnej audycji "Lato z Radiem" w Jedynce. I tak teraz brzmi ścieżka dźwiękowa jednego z najpopularniejszych filmików na TikToku.
"Nowym trendem poczuliśmy się wywołani do tablicy, więc... jesteśmy! A oto głos, do którego nagrywacie swoje TikToki - Roman Czejarek! Jakie są Wasze wspomnienia z tym dźwiękiem? Piszcie w komentarzach" - to pierwszy wpis na tiktokowym profilu radiowej Jedynki. Umieszczono go tuż przed świętami wielkanocnymi. W ten sposób Program Pierwszy Polskiego Radia zainicjował swoją obecność na chińskiej platformie społecznościowej.

- Jedynka jako pierwsza antena Polskiego Radia zadebiutowała na TikToku, a kolejne anteny będą miały swoje debiuty już wkrótce. Jest to element realizacji strategii Polskiego Radia emisji wielokanałowej i docierania do odbiorców również poprzez wszystkie platformy mediów społecznościowych - zapowiada Monika Kuś, rzeczniczka Polskiego Radia.
Na TikToku koncerty gwiazd "Lata z Radiem"
Okazuje się, że najpierw na TikToku hitem stały się pierwsze dźwięki otwierające kolejne audycje "Lata z Radiem", a dopiero później radiowa Jedynka zdecydowała się założyć tam swój profil. W pierwszym nagraniu możemy zobaczyć Romana Czejarka, który podkłada głos pod samego siebie. Wideo po dziesięciu dniach ma ponad 360 tys. wyświetleń, przeszło 22,5 tys. polubień i niecałe 600 komentarzy.
Jedynka w kolejnych dniach na TikToku pokazała również innych dziennikarzy znanych z anteny, którzy podkładają głos pod słowa Romana Czejarka i tańczą w rytm "Polki Dziadek". Użytkownicy TikToka mogą zobaczyć, jak robią to Marcin Kusy, redaktor naczelny Programu Pierwszego Polskiego Radia, a także Joanna Racewicz czy Patryk Michalski.

Poza tym na profilu Jedynki można zobaczyć fragmenty występów Cleo, sanah, Maryli Rodowicz, Kayah i Krzysztofa Krawczyka z wakacyjnej trasy "Lata z Radiem".
Są też anegdoty z historii radia opowiadane przez Daniela Wydrycha i Romana Czejarka. Obaj nagrywali je podczas obchodów 96. rocznicy powstania Programu Pierwszego Polskiego Radia.

Wówczas Jedynka przygotowała specjalny program, podczas którego słuchacze mogli poznać radiowe kulisy i zdobyć prezenty. Stacja udostępniła w sieci także film pokazujący rozgłośnię od środka. Zapowiadano, że Jedynka będzie obszernie relacjonować obchody swoich urodzin w mediach społecznościowych. Rocznicowe materiały można też zobaczyć na TikToku. Co jeszcze ujrzą tam w najbliższym czasie słuchacze Programu Pierwszego Polskiego Radia?
- Na TikToku radiowej Jedynki pokazujemy nie tylko radio od kulis, ale też będziemy emitować fragmenty naszych koncertów i audycji. Będą też angażujące słuchaczy konkursy i quizy. Już teraz mnóstwo młodych ludzi nagrywa TikToki z sygnałem "Lata z Radiem", czyli "Polką Dziadek" i przysyła na adres redakcji - mówi Monika Kuś z Polskiego Radia.
Słuchalność Jedynki poniżej 5 proc.

W 2020 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu RTV i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.











