14 lutego w „Dzienniku Gazecie Prawnej” ukazał się artykuł na temat raportu C40 Cities z 2019 roku. „Trzeba jeść mniej mięsa i pozbyć się aut. Klimatyczne zaciskanie pasa w stolicy” - brzmiał jego tytuł. Autorzy podkreślali, że wśród przywódców 100 miast na całym świecie, którzy stwierdzili, iż trzeba ograniczyć jedzenie mięsa i nabiału i zmniejszyć liczbę samochodów, byli rządzący Warszawą. Urząd miasta komentował, że chce „promować ekologiczne postawy oraz kształtować dobre nawyki żywieniowe” - także poprzez promocję diety wegetariańskiej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kpiny-relacja-tvp-info-upadek-na-sliskim-chodniku-w-warszawie-oscarowa-rola,7169727631312513a ##
Niechętni prezydentowi stolicy Rafałowi Trzaskowskiemu publicyści i prorządowe media złapały wiatr w żagle i pisały o tym, że Warszawa chce zakazać jedzenia mięsa. „Wiadomości” TVP poświęciły tematowi cały materiał (nie wspominając, że raport jest sprzed czterech lat), w którym przechodnie w ulicznej sondzie odpowiadali na pytania o „dżdżownice na talerzu”. „Opozycja chce, żeby Polacy jedli robaki” - taki pasek można było zobaczyć w programie. Politycy Zjednoczonej Prawicy pytali Trzaskowskiego, czy chce wprowadzić racje żywnościowe oraz wrzucali w mediach społecznościowych swoje zdjęcia i filmiki, na których jedzą mięso.

Poprosiliśmy PSMM Monitoring & More o analizę liczby publikacji na temat sprawy oraz tego, jaki był wydźwięk powstałych materiałów.
W mediach tradycyjnych w dniach 14-22 lutego opublikowano 1197 materiałów, z czego 59 proc. miało wydźwięk negatywny. Pozostałe stanowiły 41 proc. - Głównie są to neutralne, część oznaczonych jest jako pozytywne [4 proc. - red.], ale de facto to są materiały które tłumaczą to, co się wydarzyło – mówi Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM.
Ponad połowa (55 proc.) publikacji ukazało się w mediach prawicowych i rządowych, miały też większe dotarcie (65 proc.) niż pozostałe. - Udział wydźwięku negatywnego jest bardzo zbliżony do udziału mediów prawicowych/rządowych w przekazie. Patrząc na ich dotarcie, to wygenerowały aż 65 proc. przekazu. Potwierdza to lista mediów najaktywniejszych w tym temacie – dodaje Lubieniecki.

Najwięcej materiałów pojawiło się w TVP Info (88), Wpolityce.pl (54), Polskim Radiu 24 (38), Polskieradio24.pl (33), Salon24.pl (33) i Polskieradio.pl (30).
Media społecznościowe o Trzaskowskim
W mediach społecznościowych ukazało się ponad 32 tys. wzmianek. Najwięcej na Facebooku (13,8 tys.), YouTubie (12,6 tys.) i Twitterze (5,3 tys.). Ponad 19,5 tys. miało wydźwięk emocjonalny - 83 proc. neutralny, 14 proc. negatywny, a 3 proc. pozytywny.
Najwięcej wyświetleń na TikToku (311 tys.) zanotował materiał prezesa partii Nowa Nadzieja Sławomira Mentzena.

Na YouTubie najczęściej oglądanym wideo na temat sprawy był materiał użytkownika Uszi (227 tys. wyświetleń).
Największą liczbą komentarzy (2 tys.) na Facebooku może pochwalić się post Trzaskowskiego, w którym zwrócił się do Jarosława Kaczyńskiego: „Proszę raczyć się befsztykami na Żoliborzu latami - do woli! Kto bogatemu rentierowi zabroni. A w trosce o dobro narodu - proszę sprawdzić cholesterol. I Pan, i ja mamy kilka kilogramów za dużo. Ale przynajmniej według TVPiS wzrost ten sam”.

Tweet Trzaskowskiego o tej samej (nieco skróconej) treści był zaś najczęściej podawany dalej (1,15 tys. razy).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mlodzi-polacy-rezygnuja-z-miesa-miedzynarodowy-dzien-wegetarianizmu,7169761004251265a ##











