Rafał Wyszyński na czele DNA w Starcom MediaVest Group

Grupa Starcom MediaVest, do której należą m.in. domy mediowe Starcom i MediaVest oraz agencja Next, tworzy nową strukturę pod nazwą DNA. Jej szefem został Rafał Wyszyński.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

DNA ma być centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa Starcom MediaVest Group w obszarach efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach paid, owned i earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika.

- Klienci są coraz bardziej świadomi potencjału, jaki drzemie w ogromnej ilości danych dostępnych na temat konsumentów oraz znaczenia technologii służących do gromadzenia tych zasobów i zarządzania nimi. Od nas, jako specjalistów od komunikacji marketingowej oczekują informacji i doradztwa merytorycznego w celu ustalenia, w jaki sposób mogą zorganizować i wykorzystywać dane i technologie, aby zyskać bardziej kompleksową, rzetelną wiedzę o swoich klientach i konsumentach. Wszystko po to, aby tworzyć bardziej skuteczne, dostosowane do konkretnych celów i optymalne kosztowo rozwiązania komunikacyjne - tłumaczy Anna Sakowicz, chief digital officer w Starcom MediaVest Group.

DNA będzie wspierać klientów SMG we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, zarówno projektów content marketingowych jak i w działaniach marketingu precyzyjnego. Począwszy od wsparcia w określaniu KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), poprzez gromadzenie danych wokół konkretnych odbiorców, serwowaniu im kampanii, a na analityce skończywszy.

Zarządzeniem technologią, adservingiem, webanalityką, zakupem kampanii w modelach RTB oraz optymalizacją działań zajmie się wchodzący w skład DNA nowo utworzony zespół TAAG (Technology And Activation Group), nadzorowany przez Marcina Barcińskiego, managera z ponad 11 doświadczeniem na rynku online (do niedawna na stanowisku head of RTB w SMG).

Zespoły klienckie SMG otrzymają dostęp do kluczowych danych pochodzących z wielu źródeł w tym m.in. paid, earned i owned media, brand trackingu i sprzedaży, w formie interaktywnych raportów ułatwiających im podejmowanie na bieżąco szybkich decyzji w planowaniu komunikacji. Interaktywne raportowanie będzie częścią oferty skierowanej do klientów SMG. Dodatkowo analitycy DNA będą przygotowywać zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: modelowanie POEM, marketing mix modelling, modelowanie atrybucyjne i cross media study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta pod wpływem kontaktu z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości.

Łącznikiem pomiędzy DNA, a zespołami klienckimi i klientami bezpośrednio będą business integratorzy, których rolą jest oferowanie dedykowanych, całościowych rozwiązań technologiczno-analitycznych wspierających realizację celów biznesowych klientów.

Kilkudziesięcioosobowym zespołem DNA zarządza Rafał Wyszyński, który jako data&analytics director raportuje do Anny Sakowicz. Z grupą Starcom MediaVest jest związany od 7 lat, a z branżą marketingową od 10 lat. W SMG odpowiadał na początku za stworzenie i rozwój zespołu zajmującego się modelowaniem ekonometrycznym, a ostatnio kierował departamentem badań i analiz. Przez dwa lata był związany z grupą Media Direction OMD, w której jako dyrektor zarządzał działalnością polskiego oddziału BrandScience, struktury analitycznej funkcjonującej w ramach Omnicom Media Group na świecie. Karierę rozpoczynał w dziale badań i analiz biura reklamy Telewizji Polskiej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"