Raiffeisen Bank Polska- dobre wyniki po trzech kwartałach 2003

Plany ekspansji na rynku kart płatniczych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po trzech kwartałach 2003 roku Raiffeisen Bank Polska odnotował zysk netto w wysokości 49 mln PLN, o 109% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Suma bilansowa wzrosła o 19% i wyniosła 7 989,8 mln PLN. Bank rozwija się we wszystkich segmentach rynku, poprawia jakość portfela kredytowego i rozpoczyna ofensywę na rynku kart kredytowych.

Suma bilansowa Raiffeisen Bank Polska S.A. po trzech kwartałach 2003 roku wyniosła 7 989,8 mln PLN, w porównaniu do 6 692,8 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 19%. Średni wzrost sumy bilansowej banków komercyjnych wyniósł w tym samym okresie 2%. Bank wypracował na koniec trzeciego kwartału zysk netto w wysokości 49 mln PLN. Wolumen kredytów udzielonych klientom wyniósł 4 632,7 mln PLN, wzrastając o 37,9% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Łączna kwota zgromadzonych depozytów zwiększyła się o 38,8% - do 4 915,4 mln PLN. Fundusze własne banku osiągnęły wysokość 628,8 milionów PLN.

Raiffeisen Bank Polska S.A. poprawił jednocześnie jakość portfela kredytowego. Odsetek kredytów nieregularnych (poniżej standardu, wątpliwe i stracone) spadł z 16,86% łącznej wartości portfela na koniec 2002 r. do 14,74% na koniec września 2003, przy średniej dla rynku ok. 21,3%.

Od wielu lat Raiffeisen Bank Polska S.A. znajduje się w ścisłej czołówce instytucji organizujących emisje instrumentów dłużnych. Bank zajmuje obecnie drugie miejsce na rynku pod względem obrotów i posiada 9,5% udział w rynku (dane z 14.11.2003 wg. Fitch Ratings). Wartość wyemitowanych przez bank i niezapadłych instrumentów dłużnych wynosi obecnie 1 119 mln PLN.

Dynamicznie rośnie obsługa sektora MSP - udział banku w obsłudze firm o rocznych obrotach 3-20 mln PLN wzrósł z 10,7% po trzech kwartałach 2002 do 15% po trzech kwartałach 2003. Liczba rachunków prowadzonych przez bank dla MSP wzrosła w tym samym okresie o 30%, wolumen udzielonych kredytów o 52%, a zgromadzonych depozytów o 58%.

We wrześniu 2003 r. Raiffeisen Bank Polska S.A. wprowadził do oferty kartę kredytową VISA Nowa. Jest ona przeznaczona szczególnie dla tych klientów, którzy regularnie korzystają z limitu kredytowego, a jej największym atutem jest bardzo niskie oprocentowanie - 19% w skali roku oraz niewielki koszt użytkowania - 25 zł rocznie. Posiadacz tej karty może korzystać z nieoprocentowanego kredytu do 44 dni. O kartę VISA Nowa mogą ubiegać się osoby, których miesięczne dochody wynoszą nie mniej niż 2 000 zł brutto.

Osoby posługujące się kartami kredytowymi innych banków mogą w sposób uproszczony ubiegać się o kartę VISA Nowa. W momencie aktywacji karty VISA Nowa klient może spłacić zadłużenie na rachunku karty w innym banku, przenosząc je w ciężar rachunku nowej karty. Jest to szansa dla użytkowników drogich w obsłudze kart, którzy wpadli w tzw. "pułapkę zadłużenia" - zamiana karty na nową ze znacznie niższym oprocentowaniem może pomóc w szybkim pozbyciu się zaległości.

Od początku ubiegłego tygodnia Raiffeisen Bank Polska S.A. oferuje karty kredytowe National Geographic. Jest to pierwsza w ofercie banku karta wydawana w systemie MasterCard, jest więc szczególnie atrakcyjna dla tych, którzy często wyjeżdżają do krajów europejskich - wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kart MasterCard rozliczane są w euro.

Nowa karta jest dostępna w pięciu wariantach graficznych, wykorzystujących zdjęcia ze zbiorów National Geographic - klient może sam wybrać motyw, który najbardziej mu się podoba. Opłata roczna za wydanie karty wynosi 80 złotych. Oprocentowanie kredytu wynosi 28%, przy 21-dniowym okresie karencji w spłacie zadłużenia - co oznacza możliwość korzystania z nieoprocentowanego kredytu do 51 dni. W ramach opłaty za kartę klient otrzymuje pakiet ubezpieczeń w podróży obejmujący NNW, koszty leczenia, OC oraz utratę bagażu.

Wspólny projekt z National Geographic ma charakter regionalny. Raiffeisen Bank Polska S.A. jest pierwszym bankiem Grupy Raiffeisen w Europie Środkowo-Wschodniej, który w ramach programu partnerskiego podjął współpracę z amerykańskim Towarzystwem National Geographic, właścicielem marki najpoczytniejszego pisma przyrodniczo-geograficznego. Program będzie realizowany także w innych państwach regionu - w następnej kolejności będą to Czechy i Rumunia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online