Rajska Cytrusówka, Lech Free i kawy Starbucks z tytułem najlepszych innowacji FMCG w Polsce 2020 NielsenIQ

Agencja badawcza NielsenIQ po raz trzeci publikuje raport Brekthrough Innovation Poland, pokazujący, które nowości odniosły sukces finansowy i konsumencki. Za najlepsze innowacje uznano m.in. pakowane kaw Starbucks, wódkę Rajska Cytrusówka (CEDC International) i piwo Lech Free (Kompania Piwowarska).

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Już po raz trzeci eksperci NielsenIQ przygotowali niezależny raport o najlepszych innowacjach FMCG wprowadzonych na polski rynek, tym razem analizując nowości wypuszczone w roku pandemicznym.

Według Marka Rudka, innovation business partnera BASES NielsenIQ, "ci, którzy na innowacje w pandemii postawili, wygrali. 85% marek, których reprezentantami byli laureaci Breakthrough Innovation Poland 2020 odnotowało w ubiegłym roku wyższą dynamikę sprzedaży, niż cała kategoria, w której konkurują”.

- Pomimo wyjątkowości ubiegłego roku, w czasie rozmów z twórcami najlepszych innowacji 2020 roku powracały motywy znane nam zarówno z lat ubiegłych, jak i ogólnych doświadczeń BASES: o roli zaspokajania realnej konsumenckiej potrzeby w trakcie prac nad nowym produktem, o istotności faktycznego smaku, czy efektywności formuły, o konieczności adekwatnego wsparcia innowacji na rynku-  dodają Agnieszka Orłowska-Gawdzik i Artur Borkowski, współautorzy raportu.

Brekthrough Innovation Poland 2020: wyniki

Wyróżnienia dla najlepszych innowacji 2020 roku przyznano w 14 makrokategoriach FMCG, a laureatami tegorocznej edycji zostały:

Napoje alkoholowe: rajska cytrusówka (cytryna z mango; z limonką; z grejpfrutem; z marakują)

Piwo: Lech Free 0,0% (Marakuja i Melon; Ananas i Guawa)

Napoje gorące: kawy Starbucks (kapsułki, ziarniste i mielone)

Napoje bezalkoholowe: Żywiec Zdrój Zero Cukru (z nutą truskawki; arbuza; cytryny),

Słodycze: Knoppers baton kokosowy I orzeszki ziemne

Przekąski: Lay’s Oven Baked kurki w śmietanowym sosie Lay’s Oven Baked Kurki w śmietanowym sosie

Lody: Magnum ruby chocolate

Shelf stable i inne kategorie spożywcze: Tymbark musy warzywa-owoce

Gospodarstwo domowe: Coccolino Care środki do prania

Produkty kulinarne: Delecta mix dekoracji

Nabiał: Delma 80% maślany smak

Produkty mrożone i chłodzone: Tarczyński naturalnie parówki 100% z kurczaka

Kosmetyki kolorowe: Eveline wonder match (podkłady I pudry sypkie)

Higiena osobista: Onlybio Hair Balance

grafika

Mniejsza istotność innowacji w wygenerowanej wartości sprzedaży dotyczyła ponad dwóch trzecich (67 proc.) analizowanych kategorii, choć były takie, w których udział innowacji wzrósł i to czasem bardzo znacząco (kawa, woda, czy proszki do prania).

grafika

Zarówno z tych rozmów, jak i z analizy zwycięskich przypadków z ubiegłego roku wyłoniło się jednak kilka nowych elementów:

●    Pomimo zawirowań roku pandemicznego, zainteresowanie konsumentów naturalnością i produktami Bio i Eco jedynie wzrosło i producenci starają się odpowiedzieć na tę potrzebę

●    Koronawirus wzmocnił trendy związane ze zdrowiem, dietą i dbaniem o siebie, czego dowodem jest tak duża liczba produktów wpisujących się w ten trend na liście tegorocznych zwycięzców (bezalkoholowe piwo, musy z warzywami, woda smakowa bez cukru, czy chipsy o mniejszej zawartości tłuszczu)

●    Warto dostosować przekaz komunikacyjny do zmieniającej się rzeczywistości, by pozostał on dla konsumentów świeżym i adekwatnym (np. wykorzystanie wymuszonego przez pandemię fenomenu domowego fitnessu czy homebody economy)

●    E-commerce ma potencjał (nawet w kategoriach impulsowych), ale to wciąż melodia przyszłości, a producenci FMCG dopiero się uczą jak w pełni wykorzystać ten kanał sprzedaży

●    Przy tak różnorodnej ofercie rynkowej, kluczowe dla sukcesu nowego produktu jest zbudowanie odpowiedniej widoczności w sklepach

●    Warto wykorzystywać siłę marki i jej kompetencje w danym obszarze do rozwoju innowacji w pokrewnych kategoriach - nowe produkty pod znanymi szyldami łatwiej zyskują wiarygodność w oczach konsumentów

●    W sytuacji kryzysowej niezwykle istotna jest efektywność organizacyjna i szybkie adaptowanie się do zmieniających warunków rynkowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"