'Ranczo' miażdży konkurencję

Druga seria 'Rancza' cieszy się znacznie większą popularnością niż emitowana rok temu pierwsza seria komediowej opowieści. W czasie emisji serialu konkurenci Jedynki nie mają szans.

pp - AGB Nielsen Media Research
pp - AGB Nielsen Media Research
Udostępnij artykuł:

Emitowane od 18 marca w niedzielne wieczory w TVP1 trzy pierwsze odcinki nowej serii „Rancza” obejrzało średnio 6,96 mln widzów, a udziały Jedynki w rynku telewizyjnym wyniosły podczas ich emisji aż 37,16 proc. – wynika z przygotowanych dla nas danych AGB Nielsen Media Research.

Wszyscy 4+DataAMRAMR %SHR %01-04-20076 896 66919,17%37,95%25-03-20077 003 03619,46%36,96%18-03-20076 993 95119,44%36,66%średnia6 965 48919,36%37,16%

Te same dane pokazują jednak, że serial nie cieszy się tak dużą popularnością wśród młodszych widzów. W grupie wiekowej 16-49 lat oglądalność trzech pierwszych odcinków wyniosła bowiem 2,59 mln osób, co dało emitującej „Ranczo” Jedynce udziały na poziomie 30,07 proc.

16 - 49DataAMRAMR %SHR %01-04-20072 618 66013,84%31,67%25-03-20072 525 50413,35%29,14%18-03-20072 614 00113,82%29,55%średnia2 586 96813,67%30,07%

Bardzo dobre wyniki serialu wśród wszystkich widzów sprawiły, że w niedzielne wieczory po 20:15 to Jedynka jest liderem rynku telewizyjnego, dystansując konkurencyjne stacje. Drugi pod względem udziałów jest wtedy TVN, którego „Taniec z gwiazdami” ogląda co czwarty widz. Na trzecim miejscu plasuje się emitujący wtedy m.in. „Skazanego na śmierć” Polsat z udziałami wynoszącymi 19,01 proc., zaś na szarym końcu jest Dwójka. Pokazywane przez nią przygody agenta James Bonda przyciągają przed ekrany niewiele ponad 1,6 mln osób.

2007Wszyscy 4+StacjaAMRAMR %SHR %Ranczo - TVP16 965 48919,36%37,16%TVN4 596 60012,78%24,53%Polsat3 562 1239,90%19,01%TVP21 637 8834,55%8,74%

Druga seria „Rancza” wygrała nie tylko z konkurencyjnymi stacjami, ale również z ... pierwszą serią produkcji, która miała rok temu o ponad 2,5 mln widzów mniejszą oglądalność. W podobnym okresie 2006 roku pierwsze trzy odcinki serialu obejrzało bowiem średnio 4,46 mln osób, dając Jedynce udziały na poziomie 23,9 proc. Wtedy górą był TVN i jego „Taniec z gwiazdami”, którego trzecią odsłonę śledziło 6,34 mln widzów, na trzecim miejscu była Dwójka, a dopiero czwarty – Polsat.

2006Wszyscy 4+StacjaAMRAMR %SHR %Ranczo - TVP14 459 24212,40%23,90%TVN6 344 75817,64%34,01%TVP23 502 8309,74%18,77%Polsat2 186 9996,08%11,72%

Z danych telemetrycznych wynika, że losy mieszkańców Wilkowyj śledzą głównie kobiety, osoby w wieku powyżej 60 lat oraz pomiędzy 45 a 54. rokiem życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.

ADH %PłećMężczyźni44,86%Kobiety55,14%Wiek4- 9 3,51%10- 155,50%16 - 192,26%20 - 242,47%25 - 293,94%30 - 344,59%35 - 395,44%40 - 447,54%45 - 4910,91%50 - 5413,10%55 - 599,58%60+31,17%Wlk.miastaWieś45,69%< 50 tys.23,99%50-100 tys.7,85%100-200 tys.7,79%> 200 tys.14,69%ZawódTop management7,80%Pracownicy szczebla średniego9,75%Pracownicy fizyczni i rolnicy19,32%Emeryci41,89%Inne21,24%WykształceniePodstawowe51,04%Średnie29,60%Wyższe10,35%Inne9,01%

Główną bohaterką „Rancza” jest Amerykanka polskiego pochodzenia, mieszkająca w Nowym Jorku Lucy, która dziedziczy na podlaskiej wsi stary dworek swoich przodków – tytułowe ranczo. Przyjeżdża do Polski z zamiarem wyremontowania go. Ludzie, z jakimi się spotyka, problemy, jakie przed nią stają i sytuacje, z jakimi musi sobie radzić, składają się na ironiczny a jednocześnie bardzo realistyczny obraz życia i mentalności wiejskiej społeczności. Serial emitowany jest w TVP1 w niedziele o godz. 20:15.

pp - AGB Nielsen Media Research
Autor artykułu:
pp - AGB Nielsen Media Research
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online