'Ranczo' zmiażdżyło konkurencję, TVP zabiega o kolejną serię

Prawie 8,3 mln widzów śledziło zakończoną w niedzielę czwartąedycję serialu 'Ranczo', a wpływy z reklam wyniosły 19,4 mln zł.Mimo że Jedynka zdecydowania pokonała w paśmie emisji serialukonkurencję, nadal nie ma ostatecznej decyzji o kontynuacji"Rancza", chociaż TVP silnie o to zabiega.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Średnia oglądalność każdego z trzynastu odcinków czwartej edycji"Rancza" wyniosła aż 8,28 mln widzów, co dałonadającej serial TVP 1 48,39 proc. udziału w grupie 4+ i 40,67proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGBNielsen Media Research przygotowane na zlecenie Wirtualnemedia.pl.Największą widownię przyciągnął finałowy odcinek serii - w minionąniedzielę 24 maja przed telewizorami zasiadło prawie 8,9 mln osób,a udział Jedynki wyniósł aż 56,17 proc.

Oglądalność czwartej serii była najwyższa w historii serialu.Pierwszy sezon "Rancza" pokazywany wiosną 2006 roku miał bowiemśrednio 4,72 mln widzów, a kolejne dwa nadawane w 2007 i 2008 roku- po ok. 6,9 mln oglądających.

W czasie emisji czwartej edycji komediowej produkcji (niedzielegodz. 20.20) TVP 1 była absolutnym liderem rynku telewizyjnego.Zajmująca drugie miejsce stacja TVN, pokazując w tym czasie głównieswoje sztandarowe show, czyli "Taniec z gwiazdami", miała prawietrzykrotnie niższy udział - wynosił on 16,68 proc. Dalej uplasowałysię: Polsat (gł. "CSI: Kryminalne Zagadki Miami", "CSI: KryminalneZagadki Nowego Jorku", "Wzór"; 13,76 proc.) i TVP 2 (programykabaretowe, "Szybka piłka", filmy fabularne; 4,77 proc.).

Wpływy z reklam umieszczonych przed i po odcinkach czwartejserii "Rancza" wyniosły 19,4 mln zł. Były zatem znacznie wyższe niżprzy trzech poprzednich sezonach (przy pierwszej edycji przychodyreklamowe wyniosły 9,15 mln zł, przy drugiej - 9,35 mln zł, a przytrzeciej - 12 mln zł).

Na razie nie wiadomo, czy powstanie kolejna seria "Rancza".Silnie nalega na to TVP. - Serial cieszy się ogromną popularnością.Telewizja Polska jest zainteresowana jego kontynuacją - mówi namDaniel Jabłoński, p.o. rzecznik prasowy TVP, zaraz podkreślając, że"ostateczne decyzje jednak nie zapadły".

Problemem jest bowiem fakt, że twórcy "Rancza" zaplanowalicztery sezony produkcji, a teraz rozpoczęli już prace nad nowymserialem. Fani opowieści o mieszkańcach Wilkowyj nie dają jednak zawygraną i zasypują scenarzystów mailami z prośbą o kontynuację"Rancza".

- Zaczęliśmy prace koncepcyjne, ale scenarzyści muszą złapaćdystans. Nie chcielibyśmy robić prostej kontynuacji "Rancza". Naszybko można by zrobić nawet dwie serie. Ale nic na siłę - mówi wrozmowie z "Dziennikiem" Wojciech Adamczyk, reżyser "Rancza", nieprzesądzając czy serial wróci na antenę.

Widownia "Rancza" odcinek poodcinku

Oglądalność konkurencji w czasie emisjiserialu

Profil widowni "Rancza"

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa