Radio ZET na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

W czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w październiku br. znalazły się Radio ZET i RMF FM oraz dziennik "Rzeczpospolita" - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

km
km
Udostępnij artykuł:

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w październiku tego roku pierwsze miejsce zajęło Radio ZET, drugie RMF FM, a na trzeciej pozycji uplasował się dziennik "Rzeczpospolita". W gronie najbardziej opiniotwórczych mediów znalazło się łącznie 9 tytułów prasowych oraz po 2 stacje radiowe, portale internetowe i stacje telewizyjne.

grafika

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych października znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Polską" oraz "Dziennik Gazetę Prawną". Najczęściej cytowanym tygodnikiem była "Gazeta Polska", na drugim miejscu znalazł się "Do Rzeczy", a trzecie zajął tygodnik "Sieci Prawdy". Najczęściej cytowanym miesięcznikiem było "Zwierciadło", a drugie i trzecie miejsce przypadło miesięcznikom "Forbes" oraz "Twój Styl".

grafika
grafika
grafika

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną była w październiku TVN24, wyprzedzając TVP Info oraz Polsat News.

grafika

Zwycięzcą cytowalności wśród stacji radiowych w październiku okazało się Radio ZET, które wyprzedziło RMF FM oraz PR3.

grafika

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

grafika

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce uplasował się "Dziennik Gazeta Prawna", który wyprzedził "Puls Biznes" i "Forbes".

grafika

Z kolei wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków, przed "Gazetą Krakowską" i Radiem Katowice.

grafika

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 7553 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 października 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 7744 razy (3582 razy w prasie, 3174 w telewizji i 988 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska