Raport IMM: Ranking popularności gwiazd polskiego show-

Piękni i młodzi? Nie zawsze! Popularni i bogaci? Z pewnością tak! Miesięcznik Forbes przedstawił właśnie listę gwiazd polskiego show biznesu, najcenniejszych dla polskich reklamodawców. IMM postanowił sprawdzić, czy popularność przekłada się na skalę medialności w internecie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Okazuje się, że popularność wśród reklamodawców sobie, a popularność w sieci… sobie.

Cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni

w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana...w serwisach plotkarskich.

Na początek jednak badaniu poddano pierwszych 15 osób z rankingu Forbesa.

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie miejsce zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7 miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.

Co ciekawe w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie 2 i 3 miejsce – a w sieci jest odwrotnie - Marek Kondrat zajmuje 14, a Jerzy Owsiak 12 miejsce.

Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego - dużego zainteresowania pośród internautów. Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem Internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Niewiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu - Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.

IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.

Kolejny jest Robert Makłowicz - już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.

Co interesujące - popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana…w serwisach plotkarskich.

Podsumowując widać wyraźnie, że poza nielicznymi przypadkami, jak Robert Lewandowski działa zasada „reklamodawcy sobie, a Internauci sobie”. Okazuje się, że największego zainteresowania w mediach i internecie wcale nie budzą osoby, które postrzegane są jako cenne przez reklamodawców. Może zatem warto zastanowić się nad zmianą strategii i wyborem nowych twarzy w kampaniach reklamowych? To pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi…

Autor raportu:

Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania mediów

Pełna treść raportu: http://biuro.mediacontact.pl/imm/f2d4e352b809b571fdcc13744336a9ed/

O badaniu:

Analizę wykonano na podstawie 374 501 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz

z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat wybranych gwiazd polskiego show-biznesu. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 7 sierpnia 2012 a 7 sierpnia 2013 roku i zawierały frazę będącą pełnym imieniem i nazwiskiem badanej osoby.

Zobacz pozostałe raporty na stronie IMM - www.instytut.com.pl, a więcej inspiracji i ciekawostek na www.facebook.com/IMMonitoring.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych

w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

IMM Agnieszka Kalbarczyk

specjalista ds. kontaktów z mediami

e-mail: agnieszka.kalbarczyk@instytut.com.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+