Raport TVN Media: polska branża reklamowa różni się od reszty społeczeństwa

W Polsce można zaobserwować istotne różnice między branżą reklamową a resztą społeczeństwa - wynika z badania AdNation, przeprowadzonym na zlecenie TVN Media.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Raport TVN Media: polska branża reklamowa różni się od reszty społeczeństwa

Instytut Kantar Millward Brown na zlecenie TVN Media przeprowadził po raz pierwszy w Polsce badanie AdNation. To międzynarodowy projekt badawczy realizowany na rynkach całego świata, którego celem jest sprawdzenie, jak postrzegają ekosystem mediów i dostępne w nim narzędzia komunikacji pracownicy branży reklamowej, a jak odbiera je reszta społeczeństwa.

- Chcemy dać możliwość polskiej branży reklamowej na dostęp do danych i wniosków, podobnie jak to ma miejsce na rynkach globalnych. Polska edycja raportu AdNation to jedna ze składowych przybliżających nas do pełniejszego zrozumienia ekosystemu współczesnych mediów. Zależało nam na przeprowadzeniu tego badania w Polsce, ponieważ często spojrzenie na rolę poszczególnych narzędzi komunikacji przedstawicieli branży mediowej nie oddaje w pełni rzeczywistości. Badanie AdNation weryfikuje, czy prawidłowo ją postrzegamy i zachęca do głębszego zrozumienia perspektywy przeciętnego Kowalskiego. Pokazuje nam, jak duży rozdźwięk jest między tymi dwoma światami, zmuszając do refleksji na temat roli kanałów komunikacji w docieraniu do konsumenta - wyjaśnia Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego w TVN Media.

W polskim badaniu AdNation wzięło udział ponad 170 przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców.

- Badanie AdNation pokazuje, jak duże różnice w stylu życia i korzystania z mediów dzielą specjalistów z branży medialnej i tzw. przeciętnego konsumenta. Przyczyn można szukać w różnicy wieku, pewnie w chęci do eksperymentowania i poszukiwania nowości, a także w zasobach finansowych, którymi dysponują obie grupy. To, co jednak zasługuje na szczególną uwagę, to nauka, jaka z tego badania płynie dla specjalistów mediów, a także reklamy i marketingu. Świat, który oglądamy z perspektywy ekspertów, jest inny niż ten, jaki mają przed oczami konsumenci, a więc najważniejsi adresaci naszych działań. Wiedza o konsumencie, jego zachowaniach, a - co najistotniejsze - motywach tych zachowań pozostaje najważniejszym wyzwaniem środowiska komunikacji marketingowej - podkreśla Jakub Antoszewski, PR manager w Kantar Millward Brown.

grafika

Branża reklamowa w Polsce jest młodsza od reszty społeczeństwa - ponad połowę stanową pracownicy w wieku 25-34 lat. Tylko połowa posiada telewizor (wobec 86 proc. w populacji), który wykorzystuje średnio przez 36 minut do oglądania telewizji na żywo. Ale odpowiednio 94 i 92 proc. przedstawicieli branży reklamowej pracuje ze smartfonem i laptopem.

Aż 65 proc. przebadanych ogląda seriale, filmy i programy telewizyjne za pośrednictwem laptopa. Wśród powodów oglądania telewizji nielinearnie wskazywano głównie m.in. emisję w niedogodnym czasie (66 proc.) oraz oglądanie zaległych odcinków ulubionych pozycji (55 proc.). 40 proc. przedstawicieli branży reklamowej wskazało na pominięcie lub przewinięcie reklam.

Wśród najpopularniejszych pozycji platform SVOD znalazły się: „Stranger Things” (51 proc.) i „House of Cards” (43 proc.). Mniejszym zainteresowaniem w usługach wideo na życzenie cieszyły się „Mam talent”, „Na Wspólnej” czy „The Walking Dead”.

grafika

Różnice między polską branżą reklamową a resztą społeczeństwa są widoczne także w korzystaniu ze stron internetowych: Youtube - 93 proc. (wobec 52 proc. całej populacji), Facebook - 92 proc. (wobec 58 proc. całej populacji), LinkedIn - 74 proc. (wobec 3 proc.), Instagram - 66 proc. (wobec 17 proc.). Z kolei 62 proc. przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców w Polsce korzysta z Netfliksa, natomiast w całym polskim społeczeństwie ta platforma zdobywa 7 proc. użytkowników.

W trakcie przeciętnego dnia badani poświęcają 42 minut na oglądanie treści wideo na YouTube oraz średnio 2 godz. 14 minut - na korzystanie z serwisów społecznościowych (np. Facebook, Snapchat, Instagram).

grafika

Dotychczasowe edycje raportu AdNation zostały opublikowane w Stanach Zjednoczonych, Australii i w Wielkiej Brytanii.

łb
Autor artykułu:
łb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online