Nadawca stacji, która zniknęła z multipleksu, szykuje nowy kanał. Ruszy w kwietniu

Choć ViDoc TV z powodu problemów finansowych opuścił MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, to jego nadawca Red Carpet TV nie rezygnuje z projektów FAST. Leszek Kułak, prezes firmy zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że na początku kwietnia ruszy emisja testowa stacji Red Carpet Fashion.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Nadawca stacji, która zniknęła z multipleksu, szykuje nowy kanał. Ruszy w kwietniu

W połowie lutego Emitel usunął z ósmego multipleksu kanał ViDoc TV. Nadawca ma ponad 5 mln zaległości wobec operatora MUX-8. O wyjaśnienia do obu firm zwrócił się przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski. ViDoc TV kontynuuje emisję na satelicie i w sieciach kablowych, podobnie jak Red Carpet TV.

Jesteśmy w trakcie procesu restrukturyzacji. Wątek związany z powrotem programu ViDocTV na MUX-8 oraz jest w tym układzie kluczowy – informuje Wirtualnemedia.pl Kułak, który niedawno zastąpił Laurę Nowakowską na stanowisku prezesa Red Carpet TV. Dotychczas był on głównym akcjonariuszem i szefem rady nadzorczej. Dodaje, że autoryzowany doradca analizuje każdy z projektów pod względem finansowym.

Jak podaliśmy wcześniej, w efekcie działań prawnych Emitela, komornik sądowy zajął udziały Red Carpet TV należące do Red Carpet Media Group. Nadawca ViDoc TV poinformował, że przerwa w emisji naziemnej Vidoc TV „nabrała cech przerwy, która wystąpiła i będzie się utrzymywać przez czas niemożliwy obecnie do zdefiniowania”.

Kiedy zmiany w kanale Red Carpet TV?

grafika

Niedawno Kułak zapowiadał, że jego firma przymierza się do zmiany nazwy i profilu kanału Red Carpet TV. Ma mieć bardziej show-biznesowy charakter. W pierwszej kolejności stacja chce przedłużyć koncesję.

– Wniosek do KRRiT złożyliśmy w wymaganym terminie to znaczy przed 3 listopada 2024 (na rok przed upływem ważności koncesji).  Ostatnie uzupełnienia przesyłaliśmy do KRRiT całkiem niedawno, więc przypuszczamy że niebawem może być decyzja KRRiT – tłumaczy prezes Red Carpet TV. „Modowe treści premium”

Mimo zamieszania wokół ViDoc TV, Red Carpet TV nie rezygnuje z projektów FAST. – Przygotowujemy się ponadto do startu anglojęzycznego kanału Red Carpet Fashion na międzynarodowe platformy FAST. Przygotowujemy wersję pilotażową dla 3 wybranych platform FASAT – zapowiada Kułak.

Emisja testowa ma ruszyć na początku kwietnia.  – Kanał będzie zawierał modowe  treści premium. Więcej szczegółów zdradzimy za chwile. W ofercie będą własne nagrania z wiodących eventów (festiwale Cannes, Wenecja) i oczywiście Fashion Week. Resztę oferty mają stanowić treści pozyskiwane od partnerów – wyjaśnia prezes Red Carpet TV.

W ofercie Rakuten TV jest już od jesieni 2024 roku kanał Red Carpet International. Stacja nadaje po polsku filmy, seriale i programy, do których licencje pozwalają na dystrybucje w streamingu. Pod koniec zeszłego roku Presserwis podał, że Red Carpet TV chce też uruchomić anglojęzyczny kanał FAST EE Film z produkcjami z Europy Środkowo-Wschodniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa