Wytypowani na redaktorów domowych dziennikarze przygotowywalisię do swojej nowej roli podczas specjalnych warsztatów i szkoleń.Doskonalili metody komunikacji z trudnymi rozmówcami, uczyli sięprzełamywania niechęci i nieufności w rozmowie z dziennikarzem.
Działania związane z akcją zaczęły się jednak wcześnie. Jużjesienią ubiegłego roku wszystkie tytuły Mediów Regionalnychudostępniły swoim czytelnikom bezpłatną infolinię do kontaktów zdziennikarzami. W czasie "Dni Otwartych" każdy mógł zobaczyć, jakpowstaje gazeta i osobiście poznać jej pracowników. W każdejredakcji przygotowano także miejsca spotkań z czytelnikami. Efektemtych działań są stałe, poświęcone czytelnikom kolumny w gazetachjak np. "Ostry dyżur" w "Kurierze Porannym". Każdy dziennikrealizuje akcję w inny sposób.
Najważniejsze założenie projektu Akcja Re(d)akcja to stałezacieśnienie relacji z otoczeniem przez słuchanie i odpowiadanie najego potrzeby. Dziennikarze aktywnie występują w imieniuczytelników, inicjują akcje, które mogą coś poprawić.












