Jak duża może być skala oddziaływania Reddita? Wystarczy wspomnieć dane Chartbeat dla Press Gazette, dotyczące analizy ruchu w 565 wiodących brytyjskich i amerykańskich serwisach informacyjnych. Ruch odsyłający do wydawców w serwisie Reddit wzrósł w ostatnich latach o 220 procent od początku 2019 roku do 2025 roku z 6 mln do ponad 19 milionów wizyt.
Gabriel Sands, szef działu partnerstw informacyjnych platformy Reddit, udzielił wywiadu Press Gazette po tym, jak we wrześniu platforma uruchomiła narzędzie Pro Tools for Publishers. Na razie jest ono w fazie testowej w USA, ale już niebawem ma być szerzej dostępne.
Zainteresowani wydawcy mogą zapisać się na listę oczekujących. Jak podaje Press Gazette, narzędzie ma zostać udostępnione uprawnionym podmiotom w ciągu jednego do trzech tygodni.
Dzięki Pro Tools wydawcy mogą automatycznie przesyłać treści na Reddit poprzez synchronizację kanałów RSS, śledzić wskaźniki Reddita i otrzymywać sugestie sztucznej inteligencji dotyczące tego, w którym subreddicie warto publikować (subreddit to forum poświęcone określonemu tematowi).

Wydawcy na Reddit jak na przyjęciu koktajlowym
Zdaniem szefa działu partnerstw informacyjnych platformy, redaktorzy powinni traktować Reddit tak, jakby "pojawiali się na przyjęciu koktajlowym".
Oznacza to, że mogą odnieść sukces w Pro Tools, jeśli "poświęcą czas na rozeznanie się w sytuacji, zrozumienie toczących się rozmów i zastanowienie się, jak mogą się włączyć, nie zakłócając atmosfery".
Kluczem nie jest zmiana treści ani nagłówków, ale znalezienie odpowiedniego dopasowania do społeczności, co wymaga dużej wiedzy o Reddicie. "Nasze oparte na sztucznej inteligencji narzędzie do sugestii społecznościowych działa w ponad 100 000 społecznościach Reddita" – powiedział Sands.
Chodzi więc o to, by zrozumieć, gdzie opowiedziana historia znajdzie największy oddźwięk i wywrze największy wpływ.
Użytkownik nie jest w stanie stwierdzić, czy treści pochodzą z kont Reddit Pro (i narzędzi wydawców), ponieważ na platformie wyglądają tak samo jak te publikowane przez innych użytkowników Reddita. Jednak treści są klasyfikowane według głosów użytkowników.

"Im więcej użytkowników zagłosuje pozytywnie na post lub komentarz, tym wyżej znajdzie się on w kanale i tym większy będzie jego zasięg" – powiedział Sands.
Jeśli jednak wydawca spróbuje opublikować artykuł z powtarzającą się treścią dostępną już u innego wydawcy, może zostać zablokowany.










