Reklama Bakomy z „damskimi” pasjami mężczyzn nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Komisja Etyki Reklama nie podzieliła zarzutów autorki skargi, jakoby spot jogurtu Bakoma 7 Zbóż Men dyskryminował w jakikolwiek sposób kobiety.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklama Bakomy z „damskimi” pasjami mężczyzn nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnego spotu promującego Bakoma 7 Zbóż Men, emitowanego w lutym i marcu br. W filmiku Kłosiaki, brand hero marki, przewrotnie opisują, czym różni się świat kobiet i mężczyzn. Ci drudzy według reklamy lubią duże i silne psy, mają praktyczne zestawy narzędzi i lubią sięgać wysoko, więc zdobywają górskie szczyty.

W opinii skarżącej reklama zawiera treści dyskryminujące ze względu na płeć. Dyskryminuje kobiety, gdyż prezentuje je jako osoby generalnie słabsze, zainteresowane jedynie swoim wyglądem, w porównaniu z mężczyznami, którzy są silni, mają praktyczne zainteresowania oraz ambicje, np. zdobywania szczytów. „Według autorów reklamy zainteresowania kobiet są wyłącznie trywialne, natomiast mężczyzn poważne. Reklama ukazuje kobiety jako istoty słabe, o banalnych zainteresowaniach i pozbawionych ambicji (jedyna ambicja to ładny wygląd). Reklama zawiera porównanie kobiet i mężczyzn, które jest wyraźnie niekorzystne dla kobiet. Propaguje stereotypowe postrzeganie kobiet i mężczyzn oraz ich zainteresowań, co jest krzywdzące dla kobiet” - napisano w skardze.

Przedstawiciele Bakomy odpowiedzieli Komisji, że spot ma charakter humorystyczny i nie jest poważną deklaracją czegokolwiek, a już na pewno nie dyskryminacji kobiet. „W naszej reklamie celowo absurdalnie przerysowane sceny, jak i treści wypowiadane przez bohaterów trzeba traktować z całkowitym przymrużeniem oka. Reklama bawi infantylnością wypowiadanych zdań przez stworki-Kłosiaki, a najlepszym tego przykładem jest finalna absurdalna deklaracja Kłosiaków, że w końcu odkryły różnicę między kobietami i mężczyznami” - odpowiedziała Bakoma.

Komisja Etyki Reklama podzieliła opinię marketera i uznała, że spot utrzymany w humorystycznej konwencji nie zawiera treści dyskryminujących kobiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji