Reklama książki "Pieprzenie i wanilia" wydawnictwa Krytyki Politycznej nie ukazała się w Tramwajach Warszawskich

Książka "Pieprzenie i wanilia" Joanny Jędrusik miała być promowana w Tramwajach Warszawskich. Jej wydawca, Krytyka Polityczna, poinformował jednak, że spółka odmówiła promocji tytułu. Tramwaje Warszawskie twierdzą, że zamówienia nie otrzymały, bo zajmowała się tym firma zewnętrzna.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Powieść Joanny Jędrusik "Pieprzenie i wanilia" ukaże się nakładem wydawnictwa Krytyki Politycznej 1 października. W poniedziałek na profilu wydawcy na Instagramie pojawiło się zdjęcie okładki powieści z dużym napisem "książka zakazana w Tramwajach Warszawskich". „Jesteście gotowe na pozycję tak kontrowersyjną, że Warszawskie Tramwaje odmówiły jej reklamy?” - czytamy we wpisie Wydawnictwa.

Wyświetl ten post na Instagramie.                   Jesteście gotowe na najgorętszą premierę tej jesieni? 🌶️ Jesteście gotowe na pozycję tak kontrowersyjną, że Warszawskie Tramwaje odmówiły jej reklamy? 😨 Już 1 października Joanna Jędrusik zabierze was w podróż po USA, Peru i Meksyku. Te pełnokrwiste historie z Tinderowych podbojów obu Ameryk czyta się jak powieść przygodową, a przy okazji można zajrzeć do słodko-gorzkiego świata dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków po obu stronach Atlantyku. Jędrusik to prawdziwy Tony Halik w spódnicy – z wielkim temperamentem, toną empatii, ostrym jak brzytwa poczuciem humoru i świetnym darem obserwacji. Wybierz się z nią do amazońskiej dżungli, zanurkuj na dno oceanu, przejdź się po ruchliwych ulicach czy barach pełnych muzyki. Dowiedz się, gdzie dobrym podrywem jest znajomość historii polskich występów na mistrzostwach świata w piłkę nożną, a gdzie raczej wspólny kurs Uberem share albo umieszczenie w tinderowym opisie słowa „professional” Post udostępniony przez Krytyka Polityczna (@krytykapolityczna) Wrz 28, 2020 o 1:17 PDT

Będzie reklama "Pieprzenia i wanilii"?

Rzecznik prasowy spółki Tramwaje Warszawskie podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że sprawa reklamy książki Joanny Jędrusik nie jest jeszcze ostatecznie rozstrzygnięta.

- Nie odmówiliśmy emisji reklamy książki wydawnictwa Krytyki Politycznej, ponieważ nie otrzymaliśmy na nią zamówienia. Zleceniem zajmowała się zewnętrzna firma. Podkreślam, że we wszystkich pojazdach transportu miejskiego w Warszawie obowiązuje kodeks reklamy niepożądanej, regulujący jakie treści reklamowe mogą być dopuszczone do emisji. Jako spółka musimy się do niego dostosowywać, sprawdzając co ma być pokazywane na naszych ekranach. W tym konkretnym przypadku nie mogliśmy tego zrobić, ponieważ nie trafiły do nas żadne materiały. Stąd też uważam, że publiczny wpis wydawnictwa Krytyka Polityczna jest nieco na wyrost - mówi nam Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, zleceniem reklamy zajmuje się firma Metromedia. Od jej przedstawicieli usłyszeliśmy, że "sprawa jest w trakcie wyjaśniania" i oficjalnego komentarza nie udzielają.

Zainteresowanie reklamą na nośnikach warszawskiej komunikacji miejskiej mimo problemów wyraża wydawca. - Jeśli Tramwaje Warszawskie wyrażą ostatecznie zgodę na kampanię, to nie widzimy powodu, żeby z niej rezygnować. Chcemy, żeby jak najwięcej osób miało szansę dowiedzieć się o tym tytule, nie powinniśmy więc im tej możliwości odbierać - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Karolina Krakowska, kierowniczka działu promocji wydawnictwa Krytyki Politycznej.

Książka "Pieprzenie i wanilia" ukazuje się 1 października. Kampanię promocyjną zaplanowano w internecie oraz w mediach tradycyjnych (papierowych).

Tzw. "kodeks reklam niepożądanych" reguluje, jakie treści mogą pojawić się na nośnikach w pojazdach miejskich w Warszawie (autobusach, tramwajach, metrze i innych). Dokument zakazuje m.in. reklam o charakterze erotycznym, nakłaniających do nienawiści i przemocy (w tym przedstawiających przemoc), dyskryminujących ("w szczególności ze względu na rasę przekonania religijne, płeć, preferencje seksualne czy narodowość") czy  naruszających dobre obyczaje. Nie wolno też reklamować używek.

- W ostatnim czasie wyemitowaliśmy już trzy reklamy książek Krytyki Politycznej. W jednej z nich, zgodnie z katalogiem, poprosiliśmy o usunięcie butelki piwa, bo nie wolno nam emitować reklam promujących produkty alkoholowe - mówi nam Maciej Dutkiewicz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów