W spocie widzimy mężczyznę, który zaraz po zażyciu lekarstwakupionego z nielegalnej witryny wykrztusza zdechłego szczura.
Stworzona przez agencję Landland reklama to wynik współpracymiędzy branżą zdrowotną i farmaceutyczną. Głównym założeniemuruchomionej 16 stycznia kampanii miało być dobitne pokazanie, żezażycie podrobionych lekarstw może być fatalne w skutkach, gdyżwiele z nich zawiera takie niebezpieczne składniki jak chociażbytrutka na szczury.
ASA otrzymała w sumie 64 skargi na reklamę od osób, zdaniemktórych jest ona "nadmiernie niepokojąca", a także "odrażająca".Organizacja uznała, że pomimo obrazów, które mogą zostać przezniektórych widzów uznane za odrażające lub niepokojące, celemreklamy jest zwrócenie uwagi na ważną kwestię i dlatego użycietakich obrazów jest uzasadnione. ASA zwróciła również uwagę nafakt, że spot jest pokazywany tylko przed filmami dla widzówmających co najmniej 15 lub 18 lat.

źródło: guardian.co.uk











