Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych bez autopromocji były dokładnie o 0,54 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 0,27 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zmniejszyły się o 24,2 proc.
W skali roku najwyższy wzrost przychodów reklamowych - wynoszący prawie 150 proc. - zanotowała TV Puls. TVN 24 zarobił z reklam 29,3 proc. więcej, a AXN - 22,2 proc. więcej. Wpływy reklamowe liderujących w segmencie telewizyjnym Polsat iu TVN wzrosły o, odpowiednio, 19,5 i 15 proc., natomiast w przypadku Discovery Channel - o 18,8 proc,
>>> 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę Z drugiej strony MTV zarobiła z reklam tylko 41,8 proc. tego co przed rokiem, a Viva Polska - jedynie 40,7 proc. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali roku o 31,5 proc., a TVP 2 - o 26,4 proc.












