W kanałach TVP 2 tys. godzin reklam mniej. Najwięcej w TVP Seriale, mało w TVP Info

W ub.r. stacje Telewizji Polskiej pokazały łącznie 12 867 godzin treści zleconych przez podmioty zewnętrzne, o 12,6 proc. mniej niż w 2019 roku. Czas emisji reklam zmalał o 13,7 proc., a bloków sponsoringowych - wydłużył się o 18 proc. - wynika z analizy portalu Wirualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ub.r. w kanałach TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 (pasma wspólne), TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia, TVP HD, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP ABC, TVP Wilno i TVP Dokument łączny czas emisji treści marketingowych wyniósł 12 867 godzin i 14 minut.

W 2019 roku było to 14 731 godzin i 26 minut, mimo że nie działał wtedy jeszcze kanał TVP Dokument (został uruchomiony w połowie listopada ub.r., do końca roku pokazano w nim 126 godzin i 53 minuty płatnych treści).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-technologie-wydatki-24-mln-zl-kosztow-zwiazanych-epidemia-koronawirus,7170149741323905a ##

Krócej reklamy, dłużej spoty sponsorskie

Łączny czas emisji reklam w kanałach Telewizji Polskiej zmniejszył się z 14 248 godzin i 23 minut w 2019 roku do 12 299 godzin i 29 minut w ub.r., czyli o 13,7 proc.

Za to spoty sponsorskie w ub.r. nadawano przez 474 godziny i 8 minut, co wobec 401 godzin i 49 minut rok wcześniej oznacza wzrost o 18 proc. Z kanałów publicznego nadawcy zniknęły w ub.r. telezakupy, które w 2019 roku pokazywano przez 23 godziny i 30 minut.

Natomiast czas emisji płatnych ogłoszeń niekomercyjnych poszedł w górę z 3 minut do 35 godzin i 25 minut, a materiałów od komitetów wyborczych wydłużył się z 71,5 do 51,5 minuty.

Z kolei losowania Lotto w TVP Info i TVP3 pokazywano w ub.r. przez 57 godzin i 4 minuty, a w 2019 roku - przez 55 godzin i 25 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-zoptymalizowala-koszty-produkcji-o-6-7-proc-ma-umowy-na-trzy-nowe-seriale-i-ponad-20-filmow,7170150065404033a ##

grafika

Najwięcej reklam w TVP Seriale, mało w TVP Info

Płatne treści najwięcej czasu antenowego zajmują w TVP Seriale. W ub.r. było to 1 386 godzin i 4 minuty (z czego 1 340 godzin i 13 minut reklam oraz 43 godziny i 48 minut spotów sponsorskich), a rok wcześniej - 1 572 godzin i 25 minut (1 543 godzin i 45 minut reklam oraz 28 godzin i 39 minut spotów sponsorskich).

W TVP1 czas emisji płatnych treści zmalał rok do roku z 1 403 godzin i 32 minut do 1 283 godzin i 18 minut, a w TVP2 - z 1 296 godzin i 42 minut do 1 204 godzin i 51 minut. W pierwszym kanale czas pokazywania spotów sponsorskich wydłużył się z 69 godzin i 40 minut do 70 godzin i 26 minut, a w drugim - z 91 godzin i 48 minut do 96 godzin i 25 minut.

Z głównych stacji publicznego nadawcy najkrócej płatne treści są nadawane w TVP Info, mimo pokazywania „Studia Lotto”. Czas emisji reklam w kanale zmniejszył się z 764 godzin i 27 minut do 574 godzin i 50 minut, a w przypadku spotów sponsorskich nastąpił wzrost z 20 godzin i 25 minut do 21 godzin i 13 minut.

W Biełsat TV reklamy były nadawane w ub.r. jedynie przez 29 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-planuje-w-tym-roku-250-mln-zl-straty-koszty-wzrosna-o-31-proc,7170150767040129a ##

grafika

TVP z rekordową rekompensatą abonamentową

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

W sprawozdaniu abonamentowym Telewizja Polska podała, że w ub.r. uzyskała 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej i 331,4 mln zł z opłacania abonamenty rtv.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-i-polskie-radio-rekompensata-abonament-obligacje-skarbowe-2021,7170201457080449a ##

To rekordowo dużo w historii TVP. Jeszcze w latach 2014-2016, przed otrzymaniem pierwszej rekompensaty, nadawca miał od 366 do 444 mln zł rocznie z samego abonamentu. Natomiast w latach 2010-2013 było to poniżej 300 mln zł rocznie.

Nowelizację ustawy o abonamencie w marcu ub.r. podpisał prezydent Andrzej Duda. Na jej mocy w kwietniu minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowany z inną serią obligacji, żeby minister finansów mógł je wykupić.

grafika

Mniej z reklam, 64 proc. budżetu ze środków publicznych

Przychody Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu zmalały w ub.r. o 12 proc. do 740 mln zł. Nadawca tłumaczy to spadkami na rynku reklamowym po wybuchu epidemii - według danych Publicis Groupe wartości polskiego rynku reklamy tv spadła o 443,1 mln zł, czyli 10,1 proc. https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-reklamowe-w-polsce-w-2020-roku,7170368839665281a

Wpływy reklamowo-sponsoringowe TVP były najniższe od 2009 roku. Poprzednio poniżej 800 mln zł zmalały tylko raz, w 2017 roku.

grafika

Duży wzrost przychodów abonamentowych i spadek wpływów z reklam i sponsoringu sprawiły, że mocno zwiększyły się udział tych pierwszych w budżecie Telewizji Polskiej. W ub.r. stanowiły już 64 proc. łącznych wpływów nadawcy, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018 roku.

Natomiast w latach 2015-2016 abonament rtv zapewnił 25 proc. przychodów TVP, a w latach 2010-2011 jedyne 13 proc.

grafika

Telewizja Polska podała, że w ub.r. na realizację misji nadawcy publicznego przeznaczyła 2,44 mld zł, z czego 77 proc. zapewniły środki z abonamentu i rekompensaty. W 2019 roku wydatki w tym zakresie wyniosły 2,33 mld zł, a udział abonamentu i rekompensaty - 60,3 proc.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+