Reklama z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” nieobyczajna

Reklama outdoorowa kawiarni Gioconda z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” jest niezgodna z dobrymi obyczajami, ale nie dyskryminuje kobiet - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Komisja opiniowała, na podstawie złożonej skargi, billboardową reklamę zielonogórskiej kawiarni Gioconda. Plakat opatrzono hasłem: „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda”.

Zdaniem skarżącej reklama jest prostacka i wulgarna. - Jestem zniesmaczona i sądzę, że taka seksistowska reklama nie powinna wisieć w miejscu publicznym - napisano w skardze.

Właściciele kawiarni Gioconda tłumaczyli, że klient powinien z dystansem podchodzić do sposobu i treści przedstawionych w przekazie reklamowym. Ich zdaniem hasło użyte na plakacie ma charakter czysto marketingowy i nie można uznać, aby wynikała z niego informacja inna niż oferowanie przez kawiarnię deserów w postaci kawy i lodów.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że plakat jest niezgodny z dobrymi obyczajami, przy czym nie zawiera treści dyskryminujących kobiet. Zwróciła przy tym uwagę, że w tym kontekście prawidłową formą językową jest rzeczownik „lody”, w liczbie mnogiej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu