Reklamodawcy coraz mniej wydają na reklamę zewnętrzną, w dół o 18 proc.

W I połowie br. wartość reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła 236,744 mln zł, czyli 17,7 proc. mniej niż przed rokiem, a w samym II kwartale - 136,122 mln zł, czyli 18 proc. mniej niż rok wcześniej. Zdecydowały o tym spadki wydatków dużych reklamodawców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że od stycznia do czerwca br. firmy z sektorów sprzedaży i motoryzacyjno-transportowego wydały na reklamę outdoorową po 10 mln zł mniej niż przed rokiem, firmy z segmentu żywnościowego - 8 mln zł mniej, podmioty z branży telekomunikacyjnej - 6 mln zł mniej, a firmy z sektora rozrywki i kultury - 4 mln zł mniej. Mimo wszystko te branże utrzymały największe udziały w rynku outdoorowym.

 

- W drugim kwartale ubiegłego roku odnotowaliśmy znaczący spadek wykorzystania standardowych powierzchni ekspozycyjnych ze względu na obostrzenia związane z organizacją Euro 2012. Skorzystały na tym firmy zajmujące się sprzedażą niestandardowych powierzchni ekspozycyjnych, zwłaszcza w wielkim formacie oraz „powierzchni okolicznościowych”. W tym roku  ich wyniki powróciły do normalnego poziomu (traktujemy te formułę umownie), podobnie do wyników uzyskiwanych ze sprzedaży standardowych powierzchni. Uwzględniając naturalnie zmniejszone budżety na reklamę out of Home w tym roku - opisuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

- Należy zwrócić także uwagę na pojawiające się w ostatnim czasie coraz częściej  „nieregularne ekspozycje treści reklamowych” na nośnikach przenośnych i okazjonalnych. Korzysta z nich coraz większa rzesza klientów, zwłaszcza ta z kręgu firm nie korporacyjnych. Z wielką szkodą dla branży i przestrzeni publicznej - ocenia Kaczoń.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży reklamy zewnętrznej w II kwartale br. wyniósł ponad 3,3 proc. Przy czym wydatki na reklamę tranzytową od kwietnia do czerwca były niższe aż o ponad 36 proc. niż rok wcześniej. Wśród członków IGRZ sprzedażą tej formy reklamy zajmują się firmy AMS, Business Consulting oraz CAM Media.

- W niektórych okresach ubiegłych dwóch lat odnotowywaliśmy nieśmiałe wzrosty sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej. Można powiedzieć „pozorne”. Bowiem klienci nie chcą korzystać z narzuconej przez zarządy transportu miejskiego form reklamowania się. Na nic zdały się w większości polskich miast interwencje branży out of Home. Zwyciężyła w nich chwilowo niedojrzałość na drodze dopracowania się konkretnej, akceptowalnej przez rynek i właścicieli taboru komunikacyjnego koncepcji - komentuje Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Liftboards, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. W zestawieniu znalazły się dane stanowiące wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of home.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online