Reklamy coraz większym utrapieniem internautów

Większość internautów uważa, że reklamy online są coraz bardziej natrętne. Rosnąca liczba użytkowników w związku z tym decyduje się na ich blokowanie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania Kantar Millward Brown wynika, że według 71 proc. internautów z USA reklamy w sieci są obecnie bardziej natrętne niż miało to miejsce trzy lata temu.

Podobny odsetek (74 proc.) dostrzega, że w sieci jest teraz więcej reklam, a jeszcze więcej respondentów (79 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że pojawiają się one w większej liczbie miejsc.

grafika

Według firmy eMarketer, jednym z powodów dla których internauci odczuwają obecność większej liczby reklam online jest fakt, że przeznaczają oni więcej czasu na korzystanie z tego medium. Prognoza zakłada, że dorośli Amerykanie spędzą w tym roku średnio 12 godzin i 5 minut w sieci, w porównaniu do 11 godzin i 52 minut w 2015 roku.

Internauci nie pozostają bierni na wszechobecność reklam w sieci. Według eMarketera, w tym roku 3 na 10 amerykańskich użytkowników będzie korzystać z oprogramowania blokującego reklamy.

Z kolei globalne badanie GlobalWebIndex przeprowadzone wśród ponad 39,4 tys. użytkowników korzystających z adblockerów pokazało, że najczęściej robią oni to ponieważ reklamy są zbyt irytujące, zbyt liczne oraz zbyt natrętne.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"