Celem nowej ustawy, która wejdzie w życie najwcześniej 1 października 2025 roku, jest walka z otyłością, która jest coraz większym problemem brytyjskiego społeczeństwa. Szacunki rządu mówią, że otyłość w Wielkiej Brytanii generuje roczne koszty dla systemu opieki zdrowotnej na poziomie aż 6,1 miliarda funtów dla NHS. Koszty pośrednie to aż 27 miliardów funtów rocznie.
Pomóc w przeciwdziałaniu problemowi mają ograniczenia w reklamie niezdrowej żywności i napojów, czyli produktów z wysoką zawartością cukru, tłuszczu czy soli.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-dzieci-wielka-brytania-ofcom-social-media ##
Zakaz emisji reklam "śmieciowego jedzenia"
Główne założenia ustawy mówią o zakazie emisji reklam i sponsoringu niezdrowej żywności i napojów w godzinach od 5:30 do 21:00 w telewizji i serwisach VoD. Obwowiązywac będzie też zakaz umieszczania płatnych reklam "śmieciowego jedzenia" i niezdrowych napojów w internecie, kierowanych do użytkowników w Wielkiej Brytanii (w dowolnym czasie).

Ofcom proponuje, aby przestrzeganie nowych zasad i rozpatrywanie skarg egzekwowała na reklamodawcach i mediach ASA (Advertising Standards Authority), brytyjska komisja rynku reklamowego.











