Reklamy tygodnia: HGTV, Electrolux, McDonald’s i Wyborowa (wideo)

W tym tygodniu wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się trzy produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to: spot promujący kanał HGTV Home&Garden, ambientowa akcja Electroluxa w Warszawie i działania promujące wódkę Wyborowa oraz brytyjska reklama należącej do McDonald’s sieci kawiarni McCafe.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: HGTV, Electrolux, McDonald’s i Wyborowa (wideo)

Pernod Ricard - WyborowaAgencje: McCann&MRM

Ciekawa koncepcja na promocję marki oraz wykorzystanie znanego celebryty. Do tego połączenie alkoholu i muzyki.

Pernod Ricard startuje z muzycznym Projektem 30/90 promującym markę wódki Wyborowa. Współpracuje przy nim z Radzimirem Dębskim, kompozytorem.

grafika

Akcja polega na tym, że każdy może wgrać video na www.projekt3090.pl i stać się częścią orkiestry Radzimira Dębskiego. Internauci, za pośrednictwem strony mogą przesyłać zarejestrowane przez siebie dźwięki (konieczny jest też obraz), z których muzyk skomponuje utwór. W ramach kampanii powstała limitowana butelka wódki Wyborowa, film promujący Projekt 30/90 w internecie oraz dedykowana strona internetowa umożliwiająca wgrywanie zgłoszeń. Zwieńczeniem projektu będzie urodzinowy event z udziałem wybranych finalistów oraz teledysk do kompozycji Jimka. Finał akcji planowany jest na 11 maja tego roku.

Za realizację całej koncepcji odpowiada agencja McCann & MRM, która pracuje dla marki Wyborowa zarówno w Polsce, jak i globalnie. Jej obsługę rozpoczęła na początku tego roku. Projekt 30/90 to pierwsza duża kampania realizowana przez agencję dla tej marki. Film promujący nową akcję wyreżyserował Łukasz Zabłocki, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny Film Republic.

McDonald's - McCafeAgencja: Leo Burnett z Londynu

Czy można w interesujący sposób promować własną markę, podkreślając swoją wysoką jakość przy jednoczesnym wytykaniu słabych stron konkurencji? McDonald's pokazał, że można. I to z klasą.

 

Sieć McDonald's w nowej kampanii promującej McCafe w Wielkiej Brytanii wyśmiewa inne kawiarnie pokazując w swoim spocie m.in. minimalistyczne porcje kawy, wygórowane ceny czy brak miejsc do siedzenia.

Najnowszy spot sieci restauracji McDonald's promuje sieć kawiarni McCafe. By podkreślić jakość obsługi, jak i jakość serwowanych tam kaw oraz przewagę rynkową McCafe, marketer zdecydował się w zabawny sposób pokazać, jak jest lub może być w innych kawiarniach. W reklamie pokazano np. bardzo malutkie filiżanki kawy w jednej z kawiarni, specyficzny sposób parzenia kawy w drugiej, podawanie kawy w słoiku ze słomką, wysokie ceny w kolejnej, nieczytelne menu w następnej, brak miejsc do siedzenia w jeszcze innej - zamiast stolików w sali stoi stół do tenisa itp. Bohater reklamy - coraz bardziej zdezorientowany trafia wreszcie do McCafe, gdzie dostaje swoją ulubioną kawę za rozsądną cenę, wygodne miejsce do siedzenia i smaczne ciastko. Autorem kreacji reklam jest agencja Leo Burnett z Londynu, a reżyserem spotu Tony Barry. Piosenka użyta w reklamie to „Madness - They Call it Madness” jamajskiego muzyka Prince’a Bustera, uchodzącego za prekursora muzyki ska.

Electrolux „Złap oddech”Agencja: Feno

Całkiem fajna akcja wykorzystująca real time marketing. Interesujące zwrócenie uwagi na problem smogu w Warszawie poprzez które marka pokazuje, że nie przechodzi obok tego problemu obojętnie.

Electrolux zrealizował w Warszawie akcję ambientową „Złap oddech”, w ramach której rozdano 2 tys. puszek z czystym powietrzem.

 

Celem akcji "Złap oddech" było zwrócenie uwagi na problem smogu w stolicy. Pomysł na akcję powstał jako odpowiedź na coraz częstsze alarmy smogowe i pojawiające się informacje o drastycznym przekroczeniu norm zanieczyszczenia powietrza. To nie pierwsza aktywność jaką Electrolux podejmuje na rzecz edukowania o istocie jakości powietrza. W 2016 r. Electrolux był partnerem wydarzenia Smogathon, któremu przyświecała idea walki ze smogiem z pomocą technologii, a w ramach kampanii "Zdrowy Dom 3D" marka promuje rozwiązanie Full 3D Home Cleaning System, które pomaga dbać o dom w trzech jego wymiarach - czystej podłogi, czystego powietrza i czystych zakamarków. Ponadto stała komunikacja obejmuje działania marketingowe i PR. Za koncepcję i realizację akcji "Złap oddech" odpowiedzialna była agencja reklamowa Feno.

HGTVAgencje: Starcom, OS3

Fenomalny spot, nie tyle ze względu na kreację, co wykorzystaną w tle muzykę. Ta piosenka – polska- jest po prostu piękna.

 

Kampania wizerunkowa kanału wnętrzarskiego HGTV obejmuje m.in. bannery i materiały wideo. W trakcie trwania kampanii w mediach społecznościowych zostanie uruchomiony konkurs fotograficzny dla widzów. Kampania potrwa do 27 marca br. Działania obejmują outdoor, internet, media społecznościowe, prasę (TV guidy) i radio (rozgłośnie ogólnopolskie). Media zostały zaplanowane i kupione przez dom mediowy Starcom wspólnie z działem marketingu TVN Media. Kreacje zostały przygotowane we współpracy z agencją OS3.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+