Reklamy tygodnia: Volvo, Panorama Firm, PomóżPamiętać.pl (wideo)

Do zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia tym razem wytypowaliśmy dwie kampanie polskie i jedną międzynarodową. Są to: reklama Panoramy Firm i akcja związana z uruchomioną stroną PomóżPamiętać.pl oraz międzynarodowe działania reklamowe Volvo.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: Volvo, Panorama Firm, PomóżPamiętać.pl (wideo)

Panorama Firm: „Cztery wesela i rozwód”

Eniro pokazało, że nawet tak mało seksowny produkt, jakim jest internetowa lokalna wyszukiwarka można całkiem fajnie promować i zainteresować widzów spotem i ciekawym pomysłem. I można to zrobić własnymi siłami.

Ruszyła nowa odsłona kampanii reklamującej internetową wyszukiwarkę lokalną PanoramaFirm.pl (należącą do Eniro Polska). Akcja jest oparta na nawiązaniach do słynnych filmów.

 

Nowy spot z kampanii nawiązuje do filmu „Cztery wesela i pogrzeb”. Ma podkreślać, że w serwisie Panorama Firm dostępne są ogłoszenia dotyczące organizacji wesel i usług prawniczych. Poprzednie spoty z akcji są zatytułowane „Jan Błąd. Komputer nie umiera nigdy”, „Warsaw Drift. Czas Tunerów” i „Władcy pierścionków. Powrót jubilera”. - Reklama w kinie pozwala dotrzeć do atrakcyjnej i aktywnej grupy docelowej. Sami często chodzimy do kina i w trakcie dyskusji przekonałem się, że największe wrażenie robią na nas reklamy przygotowane specjalnie dla kinowej publiczności. Stąd pomysł, aby reklamy „udawały” trailery wymyślonych filmów - opisuje Wojciech Komosa, kierownik ds. komunikacji i PR w Eniro Polska.

Akcja reklamowa oprócz kin (z sieci Cinema City i Helios w największych miastach) obejmuje internet (Facebook, YouTube, LinkedIn). Za kreację i produkcję reklam oraz zakup mediów do kampanii odpowiada dział komunikacji i PR Eniro Polska.

Volvo Car Group - V90 Cross CountryAgencja: Forsman&Bodenfors

Volvo kolejny raz pokazuje, że o samochodach można opowiadać niekoniecznie pokazując ich silniki czy techniczne walory. Można też zwrócić uwagę na markę wykorzystując słowa filozofa wygłoszone przed ponad 50 laty. I brawo za to.

Koncern motoryzacyjny Volvo rozpoczął kampanię promującą nowy model V90 Cross Country. Słowami filozofa zachęca w niej do refleksji nad tym, co w życiu ważne.

 

Głównym elementem rozpoczętej przez Volvo Car Group kampanii promującej model V90 Cross Country jest trwający 3 minuty spot. Marka przywołuje w nim słowa brytyjskiego filozofa Alana Wattsa i jego wykład „Live fully now” z 1959 roku. Mowa jest tu o refleksji nad życiowymi priorytetami. Watts zwraca uwagę na to, co powinno być najważniejsze: życie chwilą i skupienie się na teraźniejszości zamiast codziennej pogoni za sukcesami. Autorem kreacji reklam jest agencja Forsman&Bodenfors.

PomóżPamiętać.plAgencje: Mint Media i Brand24

Bardzo dobra akcja, niezwykle pożyteczna i potrzebna. Miejmy nadzieje, że nowe narzędzie jakie dostają do dyspozycji internauci zostanie wykorzystane zgodnie z założeniami jego twórców.

Uruchomiona przez Mint Media i Brand24 nowa strona PomóżPamiętać.pl pomaga internautom walczyć ze stosowaniem w sieci kłamliwego sformułowania „polskie obozy śmierci”. - Polscy internauci są znani z umiejętności reagowania na to, co dzieje się w sieci i dbania o dobre imię Polski. Teraz otrzymują narzędzie, które ułatwi im to działanie - wyjaśnia Marcin Żukowski, team leader w Mint Media.

Na PomóżPamiętać.pl dostępny jest aktualny stream (wykaz) z całego internetu, wskazujący w którym miejscu sieci właśnie użyto błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Dzięki temu każdy internauta może wejść na stronę, zobaczyć wpis, sprawdzić kontekst użycia słowa i miejsce skąd pochodzi i co najważniejsze, natychmiastowo zareagować zgłaszając sprawę autorowi czy wydawcy.

grafika

- W ostatnim czasie, niestety przy okazji rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, znów głośna zrobiła się sprawa użycia błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci” - wyjaśnia Marcin Żukowski, team leader w Mint Media. - Po raz kolejny jest to więc okazja, aby edukować i zmieniać postawy w tej kwestii. W zeszłym roku mieliśmy zaszczyt – dzięki agencji FCB Warsaw - brać udział w projekcie „Remember” organizowanym przez Muzeum Auschwitz-Birkenau i przygotowaliśmy aplikację edukującą dziennikarzy światowych mediów. Teraz, reagując na zgłoszenia internautów, postanowiliśmy dać im narzędzie do zaangażowania się w tę sprawę. Polscy internauci są znani z umiejętności reagowania na to, co dzieje się w sieci i dbania o dobre imię Polski. Teraz otrzymują narzędzie, które ułatwi im to działanie.

Na stronie można znaleźć wzmianki z użyciem sformułowania „polskie obozy śmierci”, które pojawiają się w internecie w 16 językach. Ich zapis jest dostarczany przez startup Brand24, który monitoruje cały internet w czasie rzeczywistym przeszukując również największe serwisy społecznościowe, jak Facebook oraz Twitter. W social media błędne sformułowania „polskie obozy śmierci” zostaną wychwycone również w komentarzach dodawanych pod postami. - Śledząc na bieżąco to co dzieje się w internecie, zauważyliśmy wzmożoną aktywność w temacie „polskich obozów śmierci” - po raz kolejny pojawiają się w sieci nieprawdziwe informacje – podkreśla Mikołaj Winkiel z Brand24.pl.

- Mając pod ręką narzędzie, które monitoruje internet, postanowiliśmy stworzyć i udostępnić wyszukiwanie, które pozwoli każdemu na reakcję. W ostatnim miesiącu pojawiło się takich wpisów (tylko w anglojęzycznym internecie) ponad 5 tysięcy – to ogromna liczba, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zasięg w mediach społecznościowych stale rośnie i te 5 tysięcy wpisów wygenerowało prawie 800 tysięcy zasięgu – czyli potencjalnie do prawie 800 tysięcy ludzi mógł dotrzeć kłamliwy komunikat. Kiedy zgłosiło się do nas Mint Media nie mogliśmy odmówić i daliśmy możliwość reakcji każdemu komu leży na sercu dobro naszego kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"