Liderem rynku telewizyjnego w okresie od 11 do 17 czerwca br. była TVP1. Jej udział wzrósł o aż 4,33 pkt. proc. do 22,81 proc. - wynika z danych w Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu utrzymała się TVP2, której udział w rynku spadł o 0,22 pkt. proc. do 14,98 proc. (pomimo transmisji meczów EURO 2012). Pomimo spadku udziałów o 0,20 pkt. proc. na trzecią pozycję awansował Polsat z wynikiem 11,63 proc. Z kolei a na czwartą pozycję spadła TVN (tylko 9,91 proc., po spadku o aż 2,11 pkt. proc.). Obie stacje komercyjne tym samym zanotowały najsłabsze tygodniowe udziały od wielu lat. Z kolei po raz kolejny rekordowe wyniki odniósł kanał TVP HD, który znalazł się na 10. miejscu w zestawieniu. Jego udział wzrósł o aż 0,61 pkt. proc. do aż 1,45 proc. Już w ubiegłym tygodniu udział tego kanału, wynoszący 0,84 proc., był rekordowy.

Także i w grupie 16-49 na pozycji lidera umocniła się TVP1, która zyskała tutaj aż 5,66 pkt. proc. do 21,79 proc. udziału, a drugą pozycję zajęła TVP2 (13,56 proc., po spadku o 0,17 pkt. proc.).Na podium uplasował się jeszcze Polsat (12,44 proc., spadek o 0,80 pkt. proc.). Także i tutaj drugi tydzień z rzędu TVP HD odniosła rekordowe wyniki. Jej udział wzrósł tutaj jeszcze bardziej, niż w grupie ogólnej, bowiem o aż 0,81 pkt. proc. do aż 2,10 proc. Stacja ta w tym rankingu znalazła się na ósmej pozycji.
Największą popularnością w zeszłym tygodniu cieszył się mecz “Polska-Rosja”. W TVP1 oglądało go aż 13,57 mln widzów (więcej na ten temat).
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 04-10.06.2012
15 najlepiej oglądanych programów w grupie 16-49 w dniach 04-10.06.2012











