Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal

Siódma edycja organizowanego przez Telewizję Polsat 'SopotTOPtrendy Festiwalu' osiągnęła średnią oglądalność na poziomie 2,8mln widzów, czyli najwyższą w swojej historii. Wpływy reklamowe zkoncertów wyniosły ponad 12 mln zł i były o trzy czwarte wyższe niżrok temu.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pldanych AGB Nielsen Media Research wynika, iżfestiwal TOPtrendy 2009 oglądało średnio 2,84 mlnwidzów, co dało emitującemu go Polsatowi 27,39 proc. udziału wgrupie 4+ i 28,01 proc. w komercyjnej grupie 16-49.

Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed roku,która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkichedycji festiwalu (istnieje od 2003 roku) - obejrzało ją średnio2,56 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 25,95 proc. (w4+).

Największą popularnością w tym roku, podobnie jak w zeszłym,cieszyła się nadana w niedzielę VI Sopocka NocKabaretowa, którą śledziło 3,6 mln widzów przy udziale napoziomie 33,32 proc.

- Nasze Kabaretony słyną z tego, że są tam wszyscy artyścikabaretowi, a ich urok polega na tym, że każdy z nich możepowiedzieć co chce - tłumaczy sukces Nina Terentiew,dyrektor programowa Polsatu.

Spory wzrost widowni w stosunku do ubiegłego roku zanotowałafestiwalowa sobota podczas której odbył się jubileusz100-lecia Opery Leśnej oraz koncert Trendy.Transmisje z tych wydarzeń przyciągnęły przed telewizory 2,5 mlnwidzów i dały Polsatowi 25,87 proc. udziału.

- Koncert jubileuszowy był pomostem pokoleniowym międzylegendami polskiej sceny muzycznej a młodymi artystami. Wyobrażamsobie, że ludzie oglądali go całymi rodzinami - mówi namTerentiew. - Natomiast koncert Trendy był bardzociekawy, bo był wypadkową różnych gustów muzycznych ludzi, którzynominowali wykonawców do tego konkursu - dodaje.

Niewiele mniejszą widownią od festiwalowej soboty cieszył siępierwszy dzień imprezy, czyli piątek Pokazane tego dnia koncert Topi recital zespołu GolecuOrkiestra oglądane były średnio przez 2,45mln widzów, a udział stacji wyniósł 22,83 proc.

Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2009 Polsatbył zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscuznalazła się TVP 1 z udziałem wynoszącym 18,05 proc., a dalejuplasowały się TVP 2 (15,62 proc.) i TVN (11,68 proc.). Jeszczewiększa przewaga Polsatu nad konkurencją była w grupie komercyjnej,gdzie udział zajmującej drugą lokatę Jedynki ukształtował się napoziomie 16,52 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznejmuzycznej imprezy Polsatu wyniosły 12,1 mln zł(dane cennikowe bez rabatów) i były aż o 75 proc. wyższe niż wubiegłym roku.Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2009 oglądałynajchętniej kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia orazmieszkańcy małych i średnich miast.

Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal2009

Widownia poprzednich edycji imprezy

Oglądalność konkurencyjnych stacji wczasie emisji festiwalu

Profil widza TOPtrendów 2009

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"