Rekordowe wpływy i zysk Ten Square Games. 243 mln zł z „Fishing Clash” przy 89 mln zł kosztów marketingu

W zeszłym półroczu produkująca gry mobilne firma Ten Square Games osiągnęła rekordowe w jej historii 264,64 mln zł przychodów sprzedażowych i 60,96 mln zł zysku netto, wobec 95,18 mln zł wpływów i 23,41 mln zł zysku netto rok wcześniej. Hitowa gra „Fishing Clash” przyniosła spółce 242 mln zł wpływów przy 88 mln zł kosztów marketingowych, miesięcznie gra w nią prawie 7 mln użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ten Square Games oferuje darmowe gry mobilne z płatnymi opcjami i zarabia przede wszystkim na tych ostatnich. W minionym półroczu przychody firmy z mikropłatności podskoczyły rok do roku z 91,22 do 258,37 mln zł, ich udział w łącznych wpływach - z 95,8 do 97,4 proc.

Przychody z reklam zwiększyły się z 2,41 do 4,89 mln zł, a z licencji z 1,58 do 1,98 mln zł, przy czym udział tych pierwszych w łącznych wpływach zmalał z 2,5 do 1,8 proc., a tych drugich z 1,7 do 0,7 proc.

grafika

„Fishing Clash” z 7 mln graczy i 158 mln zł wpływów

Zdecydowaną większość wpływów Ten Square Games zapewnia „Fishing Clash”. Półroczne przychody z mikropłatności w tej grze poszły w górę rok do roku z 80,67 do 242,72 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy z mikropłatności - z 84,7 do 91,5 proc.

W przypadku pozostałych dwóch znaczących tytułów firmy dynamika jest znacznie niższa. W „Let’s Fish” wpływy z mikropłatności wzrosły z 7,41 do 8,42 mln zł, a w „Wild Hunt” - z 4,53 do 7,92 mln zł. W konsekwencji zmalał udział każdej łącznych przychodach od użytkowników.

grafika

Przychody z mikropłatności w „Fishing Clash” skokowo zwiększyły się tylko w br.: z 84,68 do 158,04 mln zł. „Let’s Fish” i „Wild Hunt” osiągnęły dużo niższe wzrosty.

grafika

Liczba użytkowników korzystających z „Fishing Clash” przynajmniej raz w miesiącu (wskaźnik MAU) poszybowała z 2,89 mln w pierwszym kwartale do 6,91 mln w drugim. W przypadku „Let’s Fish” nastąpił wzrost z 378 do 429,9 tys., a w przypadku „Wild Hunt” - spadek z 1,29 do 1,2 mln.

- W okresie globalnego lockdownu, gdy duża część światowej populacji nie opuszczała domu, zdecydowanie wzrósł też tzw organiczny napływ użytkowników, szczególnie do dużych gier mobilnych czyli „Fishing Clash” i „Wild Hunt” - skomentowano w sprawozdaniu Ten Square Games.

grafika

89 mln zł na marketing, większość w drugim kwartale

Z drugiej strony poniesione przez Ten Square Games koszty sprzedaży wyniosły w zeszłym półroczu 173,34 mln zł, wobec 59,17 mln zł rok wcześniej. Ponad połowa na nakłady marketingowe (wzrost z 29,77 do 91,88 mln zł), prawie w całości dotyczące „Fishing Clash” (w górę z 29,07 do 88,77 mln zł).

Z kolei koszty prowizji zwiększyły się z 26,55 do 76,3 mln zł.

grafika

Ten Square Games na mocne uderzenie marketingowe zdecydował się w drugim kwartale - wydał wtedy na takie działania 72,75 mln zł (z czego 70,51 mln zł na wsparcie „Fishing Clash”), wobec 19,12 mln zł w pierwszym kwartale.

Natomiast koszty prowizji zwiększyły się kwartał do kwartału z 27,04 do 49,25 mln zł.

grafika

Coraz więcej od użytkowników sprzętu Apple, z Ameryki Płn. i Azji

Przychody Ten Square Games z mikropłatności od użytkowników urządzeń z Androidem poszły w górę rok do roku z 55,53 do 152,07 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach z mikropłatności zmalał z 58,3 do 57,3 proc.

Przyczyną jest wzrost wpływów od użytkowników sprzętu Apple z 26,63 do 93,95 mln zł i ich udziału z 28 do 35,4 proc.

grafika

Przychody od użytkowników z Ameryki Północnej poszły w górę z 40,49 do 110,96 mln zł, od tych z Europy - z 38,85 do 104,23 mln zł, a z Azji - z 11,32 do 36,7 mln zł. Udział tych ostatnich w łącznych przychodach z mikropłatności zwiększył się z 11,9 do 13,8 proc.

grafika

Rekordowe wpływy i zysk

W zeszłym półroczu Ten Square Games osiągnął 264,64 mln zł przychodów sprzedażowych, 66,98 mln zł zysku operacyjnego i 60,96 mln zł zysku netto.

To zdecydowanie największe półroczne wyniki finansowe firmy. Dla porównania, w całym ub.r. zanotowała 241,13 mln zł wpływów ze sprzedaży, 84,58 mln zł zysku operacyjnego i 76,38 mln zł zysku netto.

- Drugi kwartał zamykamy rekordową sprzedażą i perspektywą kolejnych okresów z bardzo dobrymi przychodami. Konsekwentnie wzmacniamy zespół, stawiając na dalszy rozwój w obszarach produkcji gier, a także business intelligence i machine learning. Chcemy się dalej dywersyfikować i przyciągać nowe talenty poza Wrocławiem, stąd m.in. rozwój nowego studia w Warszawie. Liczę, że wkrótce do grupy dołączą nowe podmioty lub zespoły, które będą mogły rosnąć w oparciu o naszą wiedzę, infrastrukturę i dostęp do finansowania - komentuje Maciej Zużałek, od maja br. prezes Ten Square Games.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"