Udział liderującej TVP1 w okresie od 30 listopada do 6 grudnia 2015 roku zwiększył się o 0,10 pkt. proc. do 13,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie poszedł w dół o 0,28 pkt. proc. i wyniósł 11,34 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,65 proc., po spadku o 0,18 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,53 proc.; w dół o 0,53 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły stacje informacyjne: TVP Info (4,23 proc.; do góry o 0,19 pkt. proc.), TVN24 (3,90 proc.; + 0,34 pkt. proc.) i Polsat News (1,20 proc.; + 0,06 pkt. proc.). Kanały te w zeszłym tygodniu na bieżąco relacjonowały m.in.: wydarzenia związane ze sporem o Trybunał Konstytucyjny.

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,24 pkt. proc. do 13,07 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,52 pkt. proc. do 12,98 proc.Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,85 proc., po wzroście o 0,02 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (w dół o 0,42 pkt. proc. do 7,40 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 1 grudnia oglądało 6,95 mln widzów.
Drugie miejsce należało do „Wydarzeń”, które 6 grudnia do Polsatu przyciągnęły średnio 5,42 mln widzów. Jednocześnie była to rekordowa oglądalność tego dziennika w 2015 roku - tuż przed serwisem pokazany został 12. Mikołajkowy Blok Reklamowy.

Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 5,31 mln osób (emisja 30 listopada).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.11.2015 - 06.12.2015 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.11.2015 - 06.12.2015 - grupa 16-49











