Od stycznia liderem oglądalności wśród stacji newsowych jest Republika. W marcu br. jej udział w rynku wyniósł 5,72 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 2,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Dało to jej awans z drugiego miejsca.
Kanał ten już zimą 2024 roku notował ogromne wzrosty widowni, przejmując część widzów TVP Info z czasów telewizji zarządzanej przez ludzi rekomendowanych przez PiS. Latem ten efekt wzmocniło pojawienie się stacji na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł kanał TVN24 – jego udział zmalał z 6,21 proc. do 5,40 proc. Zimą ubiegłego roku stacja notowała jeszcze zwiększone zainteresowanie, co miało to związek z wydarzeniami po jesiennych wyborach parlamentarnych. Stacja ta, w przeciwieństwie do Republiki, jest dostępna tylko w ofercie płatnej telewizji, nie nadaje naziemnie.

Udział TVP Info o 37 proc. w górę
Trzecia pozycja należała do TVP Info, które może się pochwalić wzrostem aż o 37,2 proc. Udział stacji wyniósł 1,77 proc. Ten wynik pokazuje, że kanał odbija się po ogromnym spadku w 2024 roku, który był efektem zmiany ramówki, narracji i prowadzących - większość dotychczasowych widzów “uciekła” wtedy do Republiki.
Dalej uplasowały się należące do Grupy Polsat Plus stacje Polsat News (1,38 proc.) i Wydarzenia 24 (1,07 proc.). Do tej ostatniej stacji mocno zbliżył się kanał wPolsce24.pl – jego udział wzrósł aż o 228 proc. proc. i wyniósł 1,05 proc. Stacja od września zeszłego roku, podobnie jak Republika, nadaje na MUX-8 (Wydarzenia 24 z kolei dostępne są na MUX-1).

TVN24 bez zmian na czele grupy komercyjnej
W grupie komercyjnej 16-59 liderem oglądalności był niezmiennie kanał TVN24 z udziałem wynoszącym 3,64 proc. po spadku o 8,8 proc.
Republika znalazła się na drugiej pozycji, notując wzrost z 1,68 proc. do 3,11 proc. Trzeci był Polsat News (1,12 proc.), a dopiero czwarte TVP Info (1,06 proc.).











