W lutym br. udział w rynku Republiki wyniósł 5,83 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 3,09 proc. Dało to jej awans z drugiego miejsca na pierwsze.
Kanał ten już zimą ub.r. notował ogromne wzrosty widowni, przejmując część widzów TVP Info z czasów telewizji zarządzanej przez ludzi rekomendowanych przez PiS. Latem ten efekt wzmocniło pojawienie się stacji na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł kanał TVN24 – jego udział zmalał z 6,89 proc. do 5,38 proc. Zimą ubiegłego roku stacja notowała jednak zwiększone zainteresowanie i biła rekordy oglądalności - miało to związek z wydarzenia po jesiennych wyborach parlamentarnych. Stacja ta, w przeciwieństwie do Republiki, jest dostępna tylko w ofercie płatnej telewizji.
Trzecia pozycja należała do TVP Info, które może się pochwalić wzrostem o 22 proc. Dalej uplasowały się należące do Grupy Polsat Plus stacje Polsat News i Wydarzenia 24.

Najwięcej zyskał kanał wPolsce24.pl – jego udział wzrósł aż o 191,4 proc. i wyniósł 1,02 proc. Stacja od września ub.r., podobnie jak Republika, nadaje na MUX-8.
TVN24 liderem w grupie komercyjnej
W grupie komercyjnej 16-59 liderem był niezmiennie kanał TVN24 z udziałem wynoszącym 3,60 proc. po spadku o 20 proc.

Republika znalazła się na drugiej pozycji, notując wzrost z 1,77 proc. do 2,90 proc. Trzeci był Polsat News, a dopiero czwarte TVP Info.











