W USA główną przyczyną rezygnacji z kablówki jest jej cena

Prawie 8 na 10 abonentów telewizji kablowych w Stanach Zjednoczonych to równocześnie klienci serwisów streamingowych - pokazuje wspólne badanie platform Telaria i Adobe Advertising Cloud. Ponad 70 proc. osób, które zrezygnowały z telewizji kablowej, zrobiło to z uwagi na zbyt wysokie koszty.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Raport opracowany przez firmę LRW na zlecenie Telarii i Adobe Advertising Cloud opisuje zwyczaje amerykańskich posiadaczy telewizji kablowej (w badaniu określono ich jako "Cable-Keepers") oraz konsumentów rezygnujących z kablówki na rzecz tańszych opcji dostępu do treści wideo, np. internetowych serwisów streamingowych (tzw. "Cord-Cutters").

Jako kluczowe w badaniu wskazano następujące wnioski:

- Co piąty "Cable-Keeper" nie wie jak uzyskać dostęp do telewizji bez płacenia za kablówkę

- 73 proc. "Cord-Cutters" jako przyczynę rezygnacji z telewizji kablowej wskazuje na jej wysokie koszty

- 48 proc. posiadaczy kablówki rozważa rezygnację z tej formy dostępu do telewizji

- 30 proc. płacących za telewizję kablową zrezygnowałoby z tego, gdyby mieli pewność, że w inny sposób będą mogli oglądać transmisje sportowe, programy informacyjne i relacje z ważnych wydarzeń

Nie płacę za TV, bo?

Główną przyczyną rezygnacji a płatnej telewizji są zbyt wysokie koszty (73 proc.). Po 36 proc. badanych twierdzi, że wszystko czego potrzebują, gwarantuje streaming bądź odczuwają przesyt kanałów. Z opłat za wideo zadowolonych jest 74 proc. użytkowników serwisów streamingowych oraz 40 proc. abonentów telewizji kablowych.

grafika

Co natomiast stanowi dla klientów "Cable-Keepers" barierę przed rezygnacją z kablówek? Okazuje się, że brak alternatywnej możliwości oglądania wydarzeń sportowych, wydarzeń i serwisów z informacjami (42 proc.). Aż 34 proc. lubi mieć poczucie posiadania w zasięgu pilota wielu kanałów. Dla jednej piątej użytkowników istotna jest postawa innych domowników, przywiązanych o tradycyjnej telewizji.

grafika

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych (łącznie 750 respondentów) oraz wywiadów pogłębionych (12 ankietowanych).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji