Raport opracowany przez firmę LRW na zlecenie Telarii i Adobe Advertising Cloud opisuje zwyczaje amerykańskich posiadaczy telewizji kablowej (w badaniu określono ich jako "Cable-Keepers") oraz konsumentów rezygnujących z kablówki na rzecz tańszych opcji dostępu do treści wideo, np. internetowych serwisów streamingowych (tzw. "Cord-Cutters").
Jako kluczowe w badaniu wskazano następujące wnioski:
- Co piąty "Cable-Keeper" nie wie jak uzyskać dostęp do telewizji bez płacenia za kablówkę
- 73 proc. "Cord-Cutters" jako przyczynę rezygnacji z telewizji kablowej wskazuje na jej wysokie koszty
- 48 proc. posiadaczy kablówki rozważa rezygnację z tej formy dostępu do telewizji
- 30 proc. płacących za telewizję kablową zrezygnowałoby z tego, gdyby mieli pewność, że w inny sposób będą mogli oglądać transmisje sportowe, programy informacyjne i relacje z ważnych wydarzeń

Nie płacę za TV, bo?
Główną przyczyną rezygnacji a płatnej telewizji są zbyt wysokie koszty (73 proc.). Po 36 proc. badanych twierdzi, że wszystko czego potrzebują, gwarantuje streaming bądź odczuwają przesyt kanałów. Z opłat za wideo zadowolonych jest 74 proc. użytkowników serwisów streamingowych oraz 40 proc. abonentów telewizji kablowych.
Co natomiast stanowi dla klientów "Cable-Keepers" barierę przed rezygnacją z kablówek? Okazuje się, że brak alternatywnej możliwości oglądania wydarzeń sportowych, wydarzeń i serwisów z informacjami (42 proc.). Aż 34 proc. lubi mieć poczucie posiadania w zasięgu pilota wielu kanałów. Dla jednej piątej użytkowników istotna jest postawa innych domowników, przywiązanych o tradycyjnej telewizji.

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych (łącznie 750 respondentów) oraz wywiadów pogłębionych (12 ankietowanych).











