Drugi sezon cyklu „Rinke za kratami” nadawany był w Polsacie w środy o godz. 22.10, w okresie od 7 września do 9 listopada br. Średnia oglądalność produkcji wyniosła 684 tys. widzów, co przełożyło się na 6,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,79 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 822 tys. oglądających, zgromadził pierwszy odcinek formatu.

Widownia trzech topowych odcinków cyklu „Rinke za kratami”
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej program „Rinke za kratami” stracił 275 tys. widzów. Pierwszą serię śledziło średnio 959 tys. osób, przy udziałach wynoszących 9,45 proc. w 4+ oraz 12,72 proc. w 16-49.
Polsat w paśmie nadawania formatu przegrał ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie wśród „wielkiej czwórki” zajął TVN, emitujący wówczas gł. „Azję Express” i początki filmów fabularnych, którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 12,97 proc. Druga była TVP2 (gł. filmy; 8,58 proc.), a trzecia - TVP1 (różne audycje, m.in. „Magazyn śledczy Anity Gargas” i mecze piłki nożnej; 7,79 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat był wiceliderem za TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka i Jedynka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy był TVN, druga - TVP2, trzeci - Polsat, a czwarta - TVP1.

Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków cyklu wyniosły 10,74 mln zł. Dla porównania druga edycja z reklam zarobiła 12,68 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Rinke za kratami” to cykl dokumentalny, w którym widzowie poznają wszystkie aspekty funkcjonowania zakładu karnego i życia w nim. Przewodnikiem po więzieniu jest Rinke Rooyens, który pokazuje pracę funkcjonariuszy oraz przedstawia historie osadzonych.
Producentem wykonawczym serialu jest Rochstar. Reżyserem i autorem scenariusza są Rinke Rooyens i Piotr Jaworski.











