RMF Classic słuchają zamożni, wykształceni i młodzi Polacy

RMF Classic ma względnie wysoki zasięg wśród słuchaczy z wysokimi dochodami w gospodarstwie domowym, osób z wykształceniem średnim i wyższym oraz w wieku od 15 do 24 lat - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
RMF Classic słuchają zamożni, wykształceni i młodzi Polacy
Shutterstock.com

Z raportu Radio Track Millward Brown za III kwartał 2013 roku przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średni dobowy zasięg Radia RMF Classic wśród słuchaczy z miesięcznym dochodem na gospodarstwo domowe przekraczającym 2000 zł wyniósł 1,7 proc.

Natomiast wśród osób, których miesięczny dochód na gospodarstwo domowe nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 0,7 proc.

Rozgłośni tej chętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym (2,4 proc. wszystkich słuchaczy w tej grupie), niż podstawowym i zasadniczym zawodowym (0,5 proc.).

Wśród słuchaczy Radia TOK FM największą grupę wiekową (w ujęciu procentowym) stanowią osoby w wieku od 15 do 24 lat, w której to jej średni dobowy zasięg wynosi 1,7 proc.

Wszystkie powyższe dane przedstawiają procentowy udział osób wśród badanych z danej kategorii, które wskazały, że słuchały danej stacji radiowej w ciągu doby przynajmniej przez kwadrans.

Przypomnijmy, że średni udział RMF Classic w całej populacji w III kwartale br. wyniósł 1,0 proc. (więcej na ten temat).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP