RMF FM i Eska z mniejszą słuchalnością w dużych miastach, w górę Trójka

Pozycja lidera rynku radiowego wśród mieszkańców dużych miast w I półroczu 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
RMF FM i Eska z mniejszą słuchalnością w dużych miastach, w górę Trójka
Shutterstock.com

Udział RMF FM w I półroczu 2014 roku wśród mieszkańców miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 12,8 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,5 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 11,3 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.

Na podium uplasowała się jeszcze publiczna Trójka, której udział w rynku wyniósł 11,2 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.

Z piątego na czwarte miejsce awansowała Jedynka (8,2 proc. udziału; do góry o 0,3 pkt. proc.). Natomiast na piątą pozycję spadła sieć radiowa Eska (7,8 proc. udziału; - 1,1 pkt. proc.).

Przypomnijmy, iż liderem rynku radiowego w Polsce w I półroczu 2014 roku było RMF FM (więcej na ten temat). Z kolei najdłuższy czas słuchania w rynku radiowym w tym czasie zanotowała stacja VOX FM (zobacz te dane).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele