Udział RMF FM w I półroczu 2014 roku wśród mieszkańców miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 12,8 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,5 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 11,3 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.
Na podium uplasowała się jeszcze publiczna Trójka, której udział w rynku wyniósł 11,2 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.
Z piątego na czwarte miejsce awansowała Jedynka (8,2 proc. udziału; do góry o 0,3 pkt. proc.). Natomiast na piątą pozycję spadła sieć radiowa Eska (7,8 proc. udziału; - 1,1 pkt. proc.).

Przypomnijmy, iż liderem rynku radiowego w Polsce w I półroczu 2014 roku było RMF FM (więcej na ten temat). Z kolei najdłuższy czas słuchania w rynku radiowym w tym czasie zanotowała stacja VOX FM (zobacz te dane).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.











