RMF FM utrzymuje pozycję lidera

Mimo mniejszego udziału w rynku RMF FM dalej pozostaje liderem

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z najnowszych danych Radio Track SMG/KRC w dalszym ciągu największy udział w rynku radiowym ma RMF FM. W okresie sierpień-październik 2004 udział RMF wyniósł 22,8%, ale w stosunku do poprzednia badania (lipiec-wrzesień 2004) oznacza to spadek o 1,2%. Tymczasem sluchalność Radia Zet nie zmieniła się i utrzymała na poziomie  20,7%.

Udział w rynku słuchalnościogół badanych (15 – 75 lat) VII 2004 – IX 2004VIII 2004 – X 2004RMF FM24,0%22,8%ZET20,7%20,7%PR-115,7%15,6%PR-35,2%5,5%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company

Zasięg Dzienny  VII 2004 – IX 2004VIII 2004 – X 2004RMF FM30,1%28,4%ZET26,2%25,6%PR-118,1%17,2%PR-36,7%6,8%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company

Radio RMF FM w przeciętnym tygodniu w okresie sierpień-październik 2004 kontakt ze stacją miało ponad 22 mln Polaków w wieku 15 i więcej lat. To blisko 2 mln więcej osób niż w przypadku kolejnej stacji.

- Atrakcyjność RMF FM na rynku reklamy radiowej wynika także z korzystnego profilu słuchaczy tej stacji. Ponad 85% słuchaczy RMF FM jest w najlepszej z komercyjnego punktu widzenia grupie wiekowej 15-49 lat. To właśnie do osób w tym wieku kierowane są niemal wszystkie budżety reklamowe. Ponad 62% słuchaczy ma wykształcenie co najmniej średnie. Ponad 34% słuchaczy RMF FM to najlepiej sytuowani mieszkańcy Polski - dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi  i właściciele firm. Swoją sytuacją materialną dobrze lub bardzo dobrze ocenia 26% naszych słuchaczy. Komputer posiada 65% słuchaczy RMF FM, a 50% ma dostęp do internetu. Samochodem w gospodarstwie domowym dysponuje 78% osób słuchających RMF FM, a 86% korzysta z telefonu komórkowego. Telewizję satelitarną lub kablową może oglądać 67% - informuje Anna Kozłowska, rzecznik prasowy radia RMF FM.

Porównanie dziennej struktury słuchaczyradio ogółemRadio RMF FMwiek słuchaczy 15-49 lat69,8%85,2%wykształcenie średnie lub wyższe61,4%62,2%dyrektorzy, wolne zawody, prac. umysłowi, właściciele firm30,2%34,3%dobrze oceniający swoją sytuację materialną20,8%25,8%posiadacze komputera PC57,2%64,8%posiadający dostęp do internetu44,6%50,3%posiadacze telefonu komórkowego78,8%86,2%posiadacze telewizji kablowej lub satelitarnej65,8%67,4%posiadacze samochódu osobowego72,1%78,2%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, sierpień - październik 2004

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP