Stacje ogólnopolskie tracą udział w rynku - wynika z najświeższych danych badania instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie III-V 2005 pozycję lidera utrzymało radio RMF, ale w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku udział w rynku zmniejszył o 2,7%.
Drugie miejsce zajmuje w dalszym ciągu Radio Zet, które zanotowało spadek o 1,6% a trzecie radiowa "Jedynka", której wyniki pogorszyły się drastycznie. W badanym okresie stacja miała tylko 14% udziału w rynku.
Udział w rynku słuchalnościIII-V 2005III-V 200422,1%24,9%19,7%21,3%14,0%15,4%5,5%5,4%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych
Porównując najnowsze wyniki z danymi za I kwartał 2005 roku warto zauważyć wzrost udziału w rynku radia RMF FM oraz spadek pozostałych rozgłośni ogólnopolskich.
Udział w rynku słuchalnościIII-V 2005II-IV 200522,1%21,6%19,7%19,9%14,0%15,4%5,5%5,9%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych

Dynamicznie rośnie słuchalność radia RMF FM wśród kobiet w wieku 25-39 lat. Pozostałe trzy konkurencyjne stacje ogólnopolskie tracą w tej grupie docelowej. Niemal 1/3 pań w tym wieku w przeciętnym dniu analizowanego okresu ustawia swój odbiornik na radio RMF FM i słucha tej stacji średnio przez 3 godziny i 43 minuty, a udział tej stacji wynosi 29,2%. Kolejna rozgłośnia w rankingu traci w tym targecie do lidera, aż 6%, a dystans ten powiększa się na przestrzeni ostatnich dwóch fal badawczych.
KOBIETY W WIEKU 25-39 LAT Udział w rynkuZasięg dzienny II - IV 2005III - V 2005II - IV 2005III - V 2005RMF FM27,5%29,2%30,8%33,0%Radio Zet25,5%23,2%28,3%27,1%Polskie Radio Program 3 6,7%6,6%7,3%7,2%Polskie Radio Program 14,9%4,2%7,3%7,0%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, próba odpowiednio - 3 423 i 3 383 respondentów dla każdego z okresów











